0

در طرح سلامت نوروزی مهم ترین رکن، سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی است

در طرح سلامت نوروزی مهم ترین رکن، سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی است
بازدید 46

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر این که

در طرح سلامت نوروزی مهم ترین رکن، سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی است، گفت:

۳۶ تیم در روزهای اداری و ۱۷ تیم در روزهای تعطیل وظیفه بازرسی و نظارت از امکنه و واحد های صنفی را برعهده دارند.

به گزارش وب دا، دکتر حامدجز جلالیان بیان داشت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون، تعداد بیش از ۸ هزار ۶۵۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد که برای ۳ هزار ۷۷۱  مرکز متخلف بهداشتی اخطاریه بهداشتی صادر شده که از این تعداد ۲۵۸ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۷ واحد نیز پلمب شده است و بیش از ۴ تن مواد غذایی غیر بهداشتی شناسایی معدوم شد.

وی تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات پرتال بیش از ۵ هزار و پانصد  مورد سنجش مواد غذایی و محیطی انجام شد و همچنین برای نظارت بر سلامت آب شرب ضمن بازدید از سامانه های آب رسانی  بیش از ۳ هزار ۱۷۸  مورد کلر سنجی، کدورت سنجی و نمونه برداری آب اشامیدنی انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه در ادامه

طرح پویش ملی سلامت را از مهم ترین اقدامات سال جاری معاونت بهداشت نیشابور

برشمرد و بیان داشت: پوشش ۹۵ درصدی با غربالگری بیش از ۳۶۷ هزار نفر با همّت بهورزان مراقبین سلامت یکی از بزرگترین طرح معاونت بهداشت در سال جاری بوده است.

دکتر حامد جز جلالیان بیان داشت: از میان جمعیت غربالگری شده در این پویش، ۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر در معرض دیابت و ۲ هزار و ۸۳۸ نفر دارای قند خون بالا بدون سابقه دیابت (مشکوک به دیابت)، ۶۷ هزار ۴۷۷ نفر پیش فشارخون و ۴ هزار و ۸۴ نفر مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شدند و تمامی افراد مشکوک و پیش فشارخون و بیماران قطعی شناسایی شده تحت مراقبت و آموزش قرار گرفته اند‌.

تخلفات کارخانجات و داروخانه ها را نیز با ۱۹۰درمیان بگذارید

سرپرست معاونت غذا و دارو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ تخلفات مربوط این حوزه را گزارش دهند.

دکتر مهین شورورزی در پاسخ به سوالی در مورد معدوم سازی داروهای تاریخ گذشته گفت: این معاونت طی فراخوانی اقدام به جمع آوری داروهای تاریخ گذشته موجود در انبار داروخانه ها نمود و سپس به همراه حجم قابل توجهی از داروهای غیرمجاز جمع آوری شده از سطح مراکز عرضه غیرمجاز، طبق ضوابط مربوطه آنها را معدوم نمود.

دکتر مهین شورورزی در توضیح و تشریح سوالی در موردپلاستیک های مورد استفاده در بسته بندی فرآورده های لبنی اظهار داشت: کلیه ظروف مورد استفاده در صنایع غذایی که در تماس با مواد خوردنی و آشامیدنی هستند مطابق دستورالعمل های سازمان غذا و دارو باید دارای پروانه ساخت بهداشتی باشند که کلیه کارخانجات و کارگاه های تحت پوشش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، پیرو بازرسی های میدانی و عملیاتی، توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی پایش و مستندات پروانه ساخت مواد اولیه و ظروف پلیمری مورد استفاده بررسی و مجوز FOOD GRADE ( دارای درجه غذایی ) پایش می گردد.

نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اصحاب رسانه روز شنبه بیست و ششم اسفند در سالن مدافعان سلامت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *