0

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: شناخت بیماری‌های غیر واگیر برای سلامت جامعه مهم و ضروری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
شناخت بیماری‌های غیر واگیر برای سلامت جامعه مهم و ضروری است
بازدید 39

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شناخت بیماری‌های غیر واگیر برای سلامت جامعه امری مهم و ضروری است چرا که بیشترین علل مرگ‌ها در ایران مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی، دکتر قاسم برجویی فرد در چهارمین مجمع سلامت شهرستان دشتی، برنامه سلامت خانواده را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: با این برنامه می‌توان بیماری‌های غیر واگیر از قبیل فشارخون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شناسایی کرد و در قالب آن مشاوره‌های لازم ارائه نمود.

دکتر برجویی فرد به بار اقتصادی بیماری‌های غیر واگیر پرداخت و اظهار داشت: ۳٫ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را بیماری‌های غیر واگیر به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول بیان داشت: نظام سلامت خانواده بر اساس نظام مراقبی است. به این معنی که اگر فردی سواد سلامت لازم داشته باشد، خود مراقبتی می‌کند درنتیجه نیاز به تخت‌های بیمارستانی برای بیماری‌های غیر واگیر نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مزایای برنامه سلامت خانواده به ارتقا سطح سلامت خانواده، ایجاد پرونده سلامت، دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت، کارآمد نمودن حمایت‌های اجتماعی، مدیریت هزینه‌های سلامت، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه نام برد.

چهارمین مجمع سلامت شهرستان دشتی با حضور فرماندار دشتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی و سایر ادارات و سازمان‌ها در دشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ ا. ح ۳۰۴۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *