0

کشف و معدوم سازی بیش از ۱۲تن موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط

کشف و معدوم سازی بیش از ۱۲تن موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط
بازدید 42

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۲هزار و ۸۷۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته و یا فاقد مشخصات بهداشتی کشف، توقیف و جمع آوری شده است.

دکتر حامد جز جلالیان گفت: بازرسین بهداشت محیط وحرفه ای نیشابور در ساعات اداری و غیراداری، روزهای کاری و تعطیل در شیفت های قبل و بعداز افطار،  از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید می نمایند و درصورت مشاهده مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی، اقدام به جمع آوری و یا توقیف محصول می نمایند.

وی ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای در این طرح، افزود: ازشهروندان محترم تقاضاداریم که موادغذایی خود را از محل های معتبر خریداری نمایند و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی کامل محصول، دقت فرمایند.

مهندس ابوالفضل آهی، مدیرگروه سلامت محیط و کار نیزگفت: اهمیت تعامل بین بازرسان بهداشت محیط و متصدیان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و تاثیر آن بر روی اجرای قوانین و دستورات بهداشتی از سوی متصدی، بر کسی پوشیده نیست و در همین راستا آموزش بیش از ۷۰۰۰ نفر در طرح سلامت نوروزی انجام گرفته است.

ابوالفضل آهی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت محیط در هنگام مراجعه جهت انجام بازدید، آموزشهای لازم درخصوص رفع نواقص بهداشتی محل و کنترل موادغذایی و….را به متصدی آموزش داده و نواقص را در فرم مخصوص ثبت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل های بهداشتی واحدهای صنفی تحت پوشش شامل بهداشت فردی، سلامت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان می باشد و از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی بالغ بر ۷ هزار و۴۰۰ نفردر خصوص موارد مذکور آموزش دیده اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *