0

سرپرست بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم خبر داد؛ بیش از ۴۰ مورد عمل جراحی اورژانسی در تعطیلات نوروز در دیلم انجام شده است

سرپرست بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم خبر داد؛
بیش از ۴۰ مورد عمل جراحی اورژانسی در تعطیلات نوروز در دیلم انجام شده است
بازدید 45

سرپرست بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم گفت: بیش از ۴۰ مورد عمل جراحی اورژانسی در تعطیلات نوروز در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم،اشکان لیراوی طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۴۰ مورد عمل جراحی اورژانسی در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم توسط جراحان مرکز صورت گرفته است.

وی افزود: عمده موارد، مربوط به بیماران تصادفی و آسیب دیدگی‌های ناشی از برخورد جسم نوک تیز در درگیری‌ها بوده است.

سرپرست بیمارستان دیلم اضافه کرد: همه موارد توسط پزشکان اورژانس و جراح مرکز ویزیت گردیده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

لیراوی در ادامه به اقدامات اولیه در زمان برخورد شی نوک تیز و ایجاد خونریزی اشاره کرد و گفت: ابتدا مطمئن شوید که صحنه درگیری امن شده است و خود فرد کمک کننده در خطر آسیب نیست و سپس با یکپارچه با گاز تمیز بر روی زخم فشار کافی وارد کنید.

وی اظهار داشت: هر چه سریع‌تر با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و در آن هنگام فشار زیاد بر روی زخم را تا زمان رسیدن آمبولانس حفظ کنید.

لیراوی بیان کرد: اگر چاقو یا هر نوعشی دیگر در زخم باشد به هیچ عنوان آن را خارج نکنید چرا که ممکن است خونریزی را خیلی بدتر کند.

سرپرست بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دیلم یادآور شد: اگر فرد در حال گیج شدن و از دست رفتن هوشیاری بود کمک کنید تا دراز بکشد و سپس پاهای او را بالاتر از سطح بدن بالا بیاورید تا خون بیشتری به سمت قلب و مغز او جریان یابد.

انتهای پیام/ م.ب ۳۰۶۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *