0

تامین یک دستگاه اسپکت (گاما کمرا) با ارزشی بالغ بر ۳۰۰هزار یورو

تامین یک دستگاه اسپکت (گاما کمرا) با ارزشی بالغ بر ۳۰۰هزار یورو
بازدید 38

به گزارش وبدا گلستان؛ دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از تامین یک دستگاه اسپکت (گاما کمرا) با

ارزشی بالغ بر ۳۰۰ هزار یورو

برای بیمارستان ۵ آذر گرگان خبر داد.

دکتر گل فیروزی در این خصوص گفت: در راستای بروزرسانی و ارتقاء خدمات درمانی مطلوب و مناسب پس از ۲۰ سال، با پیگیریهای مستمر دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمارستان ۵ آذر گرگان بعنوان تنها مرکز درمانی دولتی در استان، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه اسپکت (گاماکمرا) شد و به زودی اقدامات لازم جهت نصب، راه اندازی و بهره برداری از آن جهت خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان انجام می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دستگاه اسپکت از تجهیزات پزشکی مورد استفاده در علوم تشخیصی است. این روش در فیزیک پزشکی و به ویژه پزشکی هسته ای یک روش مقطع نگاری یا توموگرافی تک فوتونی است که در آن از رادیو ایزوتوپ هایی استفاده میشود که ذرات گاما را از خود ساطع می نمایند.

وی گفت: از این دستگاه در پزشکی هسته ای جهت اسکن های قلب و عروق ، استخوان ، کلیه و موارد دیگری جهت ثبت تصاویر سه بعدی از عملکرد یک بافت ارگان ها استفاده می شود. برای این کار از دوربین مخصوصی تحت عنوان گاما کمرا برای تصویربرداری از بافت‌ها و اندام‌های بدن استفاده می شود. این دوربین پرتو های تابیده شده از رادیو ایزوتوپ های تزریقی را نمایش می دهد و تصویری از پراکنده شدن آن ها در بدن فراهم می کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *