0

در طرح نوروزی؛ هزار و ۳۰۰ مورد مشکوک تحت مراقبت و نمونه‌گیری گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفتند

در طرح نوروزی؛
هزار و ۳۰۰ مورد مشکوک تحت مراقبت و نمونه‌گیری گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفتند
بازدید 37

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طرح نوروزی بیش از هزار و ۳۰۰ مورد مشکوک تحت مراقبت و نمونه‌گیری گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رهام یوسف‌نژاد افزود: گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدامات درمانی و پیشگیرانه‌ای را در طرح نوروزی خود انجام داد.

وی تصریح کرد: بیش از هزار و ۳۰۰ مورد مشکوک تحت مراقبت و نمونه‌گیری قرار گرفتند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ مورد تست تشخیص وبا و نزدیک به ۶۰۰ مورد تست تشخیص مالاریا بود که مورد مثبتی گزارش نشد.

یوسف‌نژاد افزود: در یک ماه طرح نورزی اجرا شده در سطح استان ۳۴۰ مورد تست تشخیص آنفلوانزا و بیش از ۳۵۰ تست تشخیص کووید ۱۹ انجام گرفت که تعداد ۱۳ مورد آنفلوانزا و ۲۴ مورد کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

وی اظهار کرد: ۱۰ مورد تست تشخیص سرخک بدون هیچ مورد مثبتی انجام گرفت

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۴ مورد نیز مشکوک به فلج شل حاد بودند که با انجام تست تشخیص، خوشبختانه مثبت نشد.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ نفر فرد حیوان گزیده مورد مراقبت قرار گرفته شد که برای پیشگیری از بیماری هاری نزدیک به ۸۰۰ دوز واکسن تزریق شد.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *