0

مراسم تکریم و معارفه سرپرستان پیشین و جدید دانشکده پزشکی برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرستان پیشین و جدید دانشکده پزشکی برگزار شد
بازدید 31

مراسم تکریم و معارفه سرپرست پیشین دانشکده پزشکی دکتر مصطفی خالقی پور و سرپرست جدید این دانشکده دکتر غزاله دوست پرست نیم روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه با تشکر از تلاش های دکتر مصطفی خالقی پور؛ انتصاب دکتر غزاله دوست پرست را تبریک گفت و افزود: نیشابور نسبت به پیشینه فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی شایستگی بیشتری نسبت به شرایط فعلی در حوزه سلامت دارد و متاسفانه استقلال دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و همچنین دانشکده پزشکی دیر به انجام رسید.

دکتر محمدرضا مجدی خاطر نشان کرد: در دانشگاه شاهد کمبودهایی هستیم که بایستی همه تلاش کنیم تا بتوانیم  آن را به لحاظ علمی و مهارتی ارتقا دهیم تا این نهال نوپا درخت پر ثمری شود و روز به روز شاهد بالندگی و تعالی حوزه سلامت نیشابور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت با عنوان سلامتی من؛ حق من و شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: توجه به سلامت خانواده از اولویت های وزارت بهداشت است چرا که اصول بهداشتی مستلزم مشارکت مردمی و همکاری و هماهنگی بین بخشی است.

دکتر مجدی با تاکید بر ضرورت آموزش مسایل بهداشتی به خانواده ها گفت: چنانچه آموزش بهداشت و پیشگیری  را در جامعه نهادینه کنیم به موفقیت در زمینه تغییر سبک زندگی می رسیم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در زمان انقلاب عمده بیماری ها عفونی و واگیر بودند و دستاوردهایی را در زمینه واکسن های سرخک و دیفتیری داشتیم و اکنون شاهد شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله  بیماری های قلبی_عروقی، سرطان ها و حوادث و سوانح هستیم و همچنین شاهد گسترش بیماری های روانی به ویژه افسردگی و اضطراب که ۲۰ درصد بیماری های روانی در جمعیت بالای ۱۵ سال را به خود اختصاص داده اند، هستیم.

وی تصریح کرد: مراقبت های بهداشتی اولیه باید محور فعالیت ها باشد و برای مردم در عرصه بیماری های غیرواگیر باید برنامه ریزی کرد و با تغییر شیوه زندگی در مورد تغذیه، تحرک بیشتر، کنترل استرس ها و عدم مصرف دخانیات باید سلامتی را به جامعه هدیه کرد.

پرسش و پاسخ سرپرست دانشگاه با اعضای هیئت علمی از دیگر محورهای این جلسه بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *