0

خانواده سنگ بنای افراد و جامعه سالم است

خانواده سنگ بنای افراد و جامعه سالم است
بازدید 57

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان موفقیت افراد بستگی زیادی به نحوه رشد و تربیت آن‌ها در کانون مقدس خانواده دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر فاطمه اکبری زاده میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در واحدهای بزرگِ اجتماعی ایفا می‌کنند بستگی زیادی به نحوه رشد و تربیت و شکوفایی استعدادهای آن‌ها در کانون مقدس خانواده دارد.

وی بابیان اینکه خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود. افزود: خانواده یک‌نهاد مهم و محوری در تمامی جوامع است و به‌عنوان هسته اولیه سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌آید.

این مسئول بهداشتی تاکید کرد: همواره آن ملت‌هایی موفق هستند که روی خانواده و روابط افراد در خانواده از جمله روابط والدین و فرزندان، روابط همسران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه خانواده باید بر اساس بنیان مستحکم و اصول صحیح شکل افزود: یکی از این اصول وفاداری است؛ بر این اساس افراد خانواده منسجم و پایدار نسبت به یکدیگر وفاداری دارند. این اصل را هدف خود می‌دانند و همدیگر را به وفادار بودن به خانواده تشویق می‌کنند.

دکتر اکبری زاده ابراز رضایتمندی و شادی در خانواده بسیار اصولی دانست و گفت: افراد خانواده منسجم و پایدار خشنودی خود را از کانون گرم خانواده ابراز می‌کنند. آن‌ها در صورت رضایت‌مندی از خانواده خود حتماً آن را بیان می‌کنند و این از مهم‌ترین خصوصیات خانواده مستحکم و پایدار است.

اعضای یک خانواده خودشان را در جزیره خود حبس نمی‌کنند

این کارشناس حوزه سلامت روان یکی دیگر از اصول خانواده را برای همدیگر وقت گذاشتن دانست و گفت: اعضای خانواده ارتباطات خوبی با هم دارند. اگر هم اختلافی بین اعضا خانواده باشد با رویکرد مسئله مدار، مشکل و اختلاف را حل‌وفصل می‌کنند.

وی بر سبک زندگی سالم تاکید کرد و افزود: خانواده‌هایی که تغذیه سالم دارند، سرزنده و شاداب هستند. همچنین ورزش می‌تواند به بهبود وضع خانواده و کاهش استرس در آنان کمک کند و می‌پذیرند که انسان‌ها جایزالخطا هستند و هرکسی ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ بنابراین می‌توانند از اشتباهات همدیگر بگذرند و بخشش داشته باشند.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اعضای یک خانواده می‌پذیرند که انسان‌ها جایزالخطا هستند و هرکسی ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ بنابراین می‌توانند از اشتباهات همدیگر بگذرند و بخشش داشته باشند.

دکتر اکبری زاده بابیان اینکه اعضای یک خانواده خودشان را در جزیره خود حبس نمی‌کنند خاطرنشان کرد: آن‌ها منسجم از حمایت اجتماعی برخوردار هستند؛ بلکه با دوستان و فامیل و آشنایان رفت‌وآمد دارند.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *