0

عزم جدی مسئولین استانی و متولیان سلامت در تولید نان کامل در استان گلستان ‌

عزم جدی مسئولین استانی و متولیان سلامت در تولید نان کامل در استان گلستان ‌
بازدید 27

در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه، نمایندگان اعضاء کمیته استانی پیگیری و پیاده سازی تولید نان کامل در راستای عمل به شیوه نامه تولید آرد و نان کامل ابلاغی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از اولین کارخانه تولید کننده آرد کامل (آرد تمام دانه) استان بازدید کردند.

این بازدید با توجه به هماهنگی های قبلی و به استناد مصوبات سومین جلسه کمیته استانی، با حضور نمایندگان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان، نمایندگان معاونتهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی (معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی)، نماینده اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، نماینده اداره کل استاندارد استان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس، از بخشهای مختلف اولین کارخانه تولید آرد کامل (شرکت تولید آرد مشتری) در استان که دارای مجوزهای لازم می باشد، بعمل آمد.

با عنایت به برنامه ریزی های صوت گرفته مبنی بر تولید نان کامل در استان، در نظر است آیین افتتاحیه تولید نان کامل، ابتدا در شهرستان گرگان با پخت نان کامل در ۷ واحد نانوائی نوع شش متقاضی که آموزشهای لازم جهت پخت نان کامل را گذرانده اند، (شامل ۵ واحد از نوع نان بربری یا قلاچ، یک واحد از نوع نان تافتون و یک واحد از نوع نان لواش) در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری بعمل آید.

و در ادامه طرح نهضت ملی تولید آرد و نان کامل، آرد نان کامل در تعدادی دیگری از کارخانجات استان نیز تولید شده و پخت نان کامل در کلیه نانوائی های متقاضی و آموزش دیده در سایر شهرستانهای استان بعمل خواهد آمد.

در طی این بازدید، نشست تخصصی در محل کارخانه در خصوص مباحث مرتبط با فرآیند تولید آرد کامل و بحث و تبادل نظر در خصوص رعایت ضوابط و مقررات تولید آرد کامل و رعایت الزامات اعلامی در شیوه نامه ابلاغی تولید آرد و نان کامل و نظارت بر آن فی مابین کارشناسان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و تولید کننده آرد کامل صورت پذیرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *