0

بررسی مشکلات احداث پارک سلامت سالمندی نیشابور در شورای شهر

بررسی مشکلات احداث پارک سلامت سالمندی نیشابور در شورای شهر
بازدید 30

نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اعضای شورای شهر و شهردار نیشابور، عصر روز دوشنبه دهم اردیبهشت۱۴۰۳برگزار شد.

در این جلسه سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، در خصوص اهمیت و ضرورت وجود پارک سلامت سالمندی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان شهرستان نیشابور و شرایط ویژه جسمی و روحی در این دوران، پیش بینی نیازهای بهداشتی، درمانی و رفاهی امری ضروری به شمار می آید.

دکتر سیدمصطفی عربی، با اشاره به انواع پارک های سلامت سالمندی در سراسر دنیا گفت: طراحی فضاهای سبز ، تجهیزات و امکانات ایمن مورد نیاز جهت افزایش رغبت سالمندان به انجام فعالیت‌های جسمی گروهی و تعاملات بین سالمندی به منظور جلوگیری از انزوای این افراد به عنوان یکی از مشکلات در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول با اشاره به نتایج حاصل از مطالعه کوهورت سالمندی و چگونگی تاثیر آن بر جامعه خاطر نشان کرد: داده های حاصل از مطالعات کوهورت سالمندی در طرح های اثرگذار بر سلامت سالمندان مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از ظرفیت مرکز مطالعه کوهورت سالمندی دستیابی به سالمندی سالم و افزایش کیفیت زندگی در دوران سالمندی از طریق ارائه خدمات بهداشتی، رفاهی و توانبخشی برای همشهریان سالمند در شهرستان تسری می یابد.

در ادامه دکتر حامد سلیمانی سرپرست مشارکت های اجتماعی دانشگاه، با ارائه گزارشی به بررسی چالش های بهداشتی سالمندان و آمار سالمندان در شهرستان نیشابور پرداخت.

گفتنی است با توجه به پاسخ های ارائه شده از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نیاز به احداث پارک سلامت سالمندی، شهردار و اعضای شورای شهر با کلیت موضوع موافقت کردند و مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و به قید فوریت هفته آینده بررسی مستندات احداث پارک در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *