0

ضرورت مشارکت همگانی برای تحقق جوانی جمعیت

ضرورت مشارکت همگانی برای تحقق جوانی جمعیت
بازدید 27

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق جوانی جمعیت به عنوان یکی از اولویت های مهم کشور و استان، مشارکت و همکاری همه دستگاه های استان را می‌طلبد.

به گزارش وبدا

، دکتر اعرابی در اولین نشست قرارگاه استانی جوانی جمعیت طی سال جاری گفت:  جلسات و کارگروه های دانشگاهی جوانی جمعیت بامحوریت درمان ناباروری، جلوگیری از سقط غیرقانونی جنین، افزایش فرهنگ سازی و … بصورت منظم و ماهانه با مصوبات اجرایی در دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شده‌است.

وی افزود: آموزش و اقنای افکار عمومی و تغییر ذهنیت مردم درخصوص جوانی جمعیت به عنوان یک بحران ملی به همت شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در جای جای استان درحال انجام است.

وی تصریح کرد: تامین زیرساخت ها همچون احداث مهدهای کودک در جهت تسهیل دسترسی مادران شاغل، از دیگر موارد مهم است.

دکتر اعرابی ادامه داد: پنجره جمعیت فرصت و زمان محدود برای جبران پیری جمعیت و افزایش جوانی جمعیت است از این رو مشارکت همه دستگاه های اجرایی در این امر خطیر حائز اهمیت است.

شایان ذکر است اولین نشست قرارگاه جوانی جمعیت استان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و باحضور جمعی از مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار شد.

این نشست با محوریت گزارش عملکرد طی سال گذشته، تشریح برگزاری دومین رویداد ملی جایزه جمعیت و جشنواره علمی فرهنگی و هنری جوانی جمعیت، تاکید بر محدودیت زمانی پنجره جمعیتی در کشور، پیشنهادات وراهکارها در تسریع جوانی جمعیت و اقدامات هفته جمعیت برگزار گردید.

بصورت برخط و آنلاین فرمانداران و جمعی از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های ۱۲ گانه استان در این نشست حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *