0

اثرات زیان آور و جبران ناپذیر مصرف داروهای لاغری غیر مجاز

اثرات زیان آور و جبران ناپذیر مصرف داروهای لاغری غیر مجاز
بازدید 27

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مخاطره آمیز بودن مصرف فرآورده‌های لاغری غیرمجاز که بصورت غیرقانونی خارج از زنجیره تامین تهیه می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش وب دا، دکتر مهین شورورزی در تشریح این خبر افزود:  مصرف این فرآورده های لاغری به دلیل نامشخص بودن ترکیبات، آسیب‌های بسیار جدی به سلامت اشخاص وارد می‌‎کند و

در طی سال‌های اخیر  تبلیغات اغواکننده ای در فضای مجازی در مورد این فرآورده‌های غیرمجاز  به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: متصدیان عرضه این محصولات سعی در ترغیب افراد دارای اضافه وزن برای استفاده از این فرآورده ها دارند؛ در بسیاری از این فرآورده‌ها طبق آزمایشات انجام گرفته ترکیبات امفتامین مشاهده شده است که به دلیل ایجاد اعتیاد و آسیب‌های جسمی و روانی زیاد عوارض و مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان این فرآورده‌ها ایجاد کرده است.

مدیر واحد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو افزود: این فرآورده‌ها با اسامی مختلفی از جمله گلوریا، آلفا، رسپبری کتون، بلک اسلیم و …. بصورت غیرقانونی عرضه می‌شوند. مهندس روانبخش افزود:  تنها مکان موردتایید تهیه فرآورده‌های لاغری، داروخانه‌ها می باشند.  و برای تهیه داروهای مجاز لاغری باید ابتدا با پزشک یا داروساز خود در این زمینه مشورت کنند.

وی همچنین وجود بارکد اصالت کالا را تنها راه تشخیص اصالت این فرآورده‌ها دانست که از طریق نرم افزار ttac قابل بررسی می‌باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *