0

“نقش من در جوانی ایران” شعار هفته ملی جمعیت

"نقش من در جوانی ایران" شعار هفته ملی جمعیت
بازدید 33

وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره ۲۳۶ تکلیف قانونی برای کلیه سازمان های دولتی،غیر دولتی و بخش خصوصی لازم الاجراست.

به گزارش وبدا، دکتر صالحی فرد در مصاحبه خبری با رسانه ملی و خبرگزاری صداو سیما درحاشیه اولین نشست قرارگاه استانی جوانی جمعیت امسال اظهار داشت: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۳ بر مقابله با بحران جمعیت، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سال ۱۴۰۰ مصوب شد.

وی افزود: این قانون شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره ۲۳۶ تکلیف قانونی برای کلیه سازمان های دولتی،غیر دولتی و بخش خصوصی لازم الاجراست.

دکتر صالحی فرد اضافه کرد: مشارکت همگانی در ترویج ازدواج پایدار و فرزنداوری به هنگام از اهداف تصویب این قانون بوده است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته ملی جمعیت ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه تصریح کرد: امسال این هفته با شعار محوری «نقش من در جوانی ایران» همزمان با سراسر کشور در استان گرامی داشته می شود.

دکتر صالحی فرد ادامه داد: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته ملی جمعیت، فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد، ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با روز ملی جمعیت اختتامیه این جشنواره با مشارکت و استقبال پرشور ادارات و مردم برگزار خواهد شد.

وی با اعلام دستاوردهای حمایت از قانون جوانی جمعیت در استان همزمان با دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: تقویت هویت مادری، اجرای منشور کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده از اولویت های کنونی است.

دکتر صالحی فرد گفت: امسال همزمان با هفته ملی جمعیت، افزایش آگاهی مردم درخصوص بی فرزندی، تک‌فرزندی، دیرفرزندی، کم فرزندی و عوارض آن، مقابله با مسئله سقط عمدی ‌جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها دردستور کار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ترویج ازدواج بهنگام،آسان و پایدار (مقابله با بی ازدواجی، دیر ازدواجی، طلاق و…)، ترویج زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژیک و رفع موانع و چالش ها با طراحی برنامه عملیاتی از دیگر برنامه های هفته ملی جمعیت است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *