0

توصیه‌های طبخ و توزیع نذورات در ایام محرم

توصیه‌های طبخ و توزیع نذورات در ایام محرم
بازدید 28

مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان گفت: مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد، یادآور شد: توصیه می شود از مواد غذایی بسته بندی شده ای که مورد تایید وزارت بهداشت است استفاده شود.

مهندس حسینعلی ناصری در ادامه افزود: ضروری است احشام مورد استفاده برای قربانی از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود. برای تهیه و پخت غذا باید از نمک‌های بسته بندی ید دار تصفیه شده دارای مجوز ساخت از سازمان غذا ودارو و از روغن های دارای مجوز با میزان ترانس پایین استفاده شود.

به گفته وی عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا را افزایش دهد و ضروریست ضمن افزایش امنیت مواد غذایی از بروز مسمومیت‌های غذایی در عزاداران حسینی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد : رعایت بهداشت در تهیه اغذیه نذری ضروریست و هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی انجام شود و تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.

مهندس ناصری در پایان درباره ظروف مورد استفاده در نذری‌ها گفت:  در طبخ غذاها باید از ظروف مناسب در آشپزی استفاده شود و پس از هر بار طبخ مواد غذایی به نحو مطلوب ظروف و تجهیزات شست‌وشو شود و ضروریست در هنگام توزیع غذا، از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا بر روی سفره‌ها خودداری شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *