0

نخستین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی کلان منطقه نهم آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد

نخستین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی کلان منطقه نهم آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد
بازدید 23

نخستین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی کلان منطقه نهم آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور روز چهارشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

رییس دانشگاه در این نشست فرهنگی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به بیان سخنانی از شهید مطهری در رابطه با ماهیت نهضت کربلا پرداخت و گفت: شهید مطهری یکی از مهم ترین علت های قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.

دکتر محمدرضا مجدی یاد و خاطره سید الشهدای خدمت شهید آیت الله رییسی و هیئت همراه را گرامی دانست و گفت: شهید آیت الله رئیسی نیز به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید بسیاری داشتند و اعتقاد داشتند اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا شود بسیاری از کارها اصلاح خواهد شد.

مقام عالی حوزه سلامت نیشابور در ادامه به بیان وضعیت کنونی دانشگاه و زیرساخت های توسعه ای آن در حوزه فرهنگی و دانشجویی و درمان پرداخت و عنوان کرد: زیرساخت های در حال توسعه ی حوزه فرهنگی و دانشجویی شامل خوابگاه پسرانه، سلف سرویس دانشجویان و سالن ورزشی است و در حوزه درمان نیز بیمارستان ۲۰۴ تخته است که در تلاش هستیم در هفته دولت به بهره برداری برسانیم.

حجت الاسلام قربانی نماینده ولی فقیه در دانشگاه در ادامه بر رسالت دانشگاهیان بر جهاد تبیین و اشاعه فرهنگ اسلامی تاکید کرد و گفت: جوانان در جامعه امروزی در معرض جنگ شناختی و دشمنان در پی ناکارامد نشان دادن دین به جوانان هستند، بنابراین رسالت ما در بخش فرهنگی رسالت مهم و دشواری است چرا که بایستی اقتضائات جوانان و نخبگان را در نظر بگیریم و آسیب های شناختی را شناسایی کنیم.

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: فرماندهان جنگ شناختی امروز شما دانشگاهیان در بخش فرهنگی هستید و رسالت خطیری را بر عهده دارید چرا که با نسل امروز که نسلی مطالبه گر است، در ارتباطیم.

حجت الاسلام مهدوی نسب با اظهار رضایت از روند چرخشی بودن دبیرخانه سلسله نشست های معاونان فرهنگی قطب نهم کشوری گفت: این اقدام باعث تمرکز زدایی و درک درستی از پتانسیل های سایر دانشگاه ها در حوزه فرهنگی و دانشجویی خواهد شد.

وی در ادامه بر جایگاه اصلی شورای فرهنگی تاکید کرد و خواستار سیاست گذاری و برنامه ریزی اهداف بلند مدت توسط کارکنان بخش فرهنگی دانشگاه در کنار فعالیت های ابلاغی وزارت متبوع شد.

حجت الاسلام مهدوی نسب در پایان به پرهیز از تصدی گری فرهنگی و تفویض امور فرهنگی به دانشجویان تاکید کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز بر اعتلاء و نشاط فرهنگی در حوزه دانشجویی و کارکنان دانشگاه اشاره کرد و گفت: امید است با همراهی دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه زمینه ساز جامعه ای باشیم که بتوانیم با تعلیم و تربیت دانشجویان در راستای تمدن نوین اسلامی گام های بلندی را بیش از پیش برداریم.

امام جمعه نیشابور نیز در این جلسه توسل به امام حسین(ع) و تربت پاک ایشان را مصداق شفا دانست و گفت: کار شما در حوزه سلامت هم شفای جسم است و هم شفای روح و این همان سلامت دینی است که یکی از پایه های تمدن اسلامی است اگر یکی از این دو وجه فراهم نباشد با جامعه ای ناسالم مواجه می شویم.

حجت الاسلام یعقوبی حسد، حرص، تکبر، خود کم بینی، بزرگ بینی و دنیاطلبی و… از جمله امراض روحی دانست و توسل به معصومان، قرآن و اهل بیت را مایه ی شفای این بیماری های روحی دانست.

در نخستین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی کلان منطقه نهم آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،

نماینده ولی فقیه در دانشگاه و رییس

دانشگاه، معاونان فرهنگی و دانشجویی کلان منطقه نهم آمایش کشور و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *