0

تشدید نظارت های بهداشتی در مراسم سوگواری امام حسین(ع)

تشدید نظارت های بهداشتی در مراسم سوگواری امام حسین(ع)
بازدید 30

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه گفت: نظارت های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در ایام محرم تشدید شده است.

مهندس ابوالفضل آهی در گفتگو با وب دا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در ایام محرم از کلیه مساجد، تکایا، خیمه ها و موکب های عزاداری، بازدید و کنترل بهداشتی ایمنی آب و موادغذایی را در دستور کار خود دارند.

مهندس ابوالفضل آهی گفت: از ابتدای محرم تاکنون به صورت مرتب در ایام تعطیل و غیر تعطیل، حتی ساعات غیر اداری و عصر وشب، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط تداوم دارد و آموزش های بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغی از وزارت بهداشت به مسئولان هیئات مذهبی داده شده است.

وی با تاکید بر تداوم نظارت کارشناسان بهداشت محیط تا پایان مراسم دهه اول محرم افزود: در هفته اول ماه محرم بیش از ۵۸۰ مورد بازدید از مساجد، تکایا، ایستگاه های صلواتی توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت نیشابور و شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

مهندس آهی خاطرنشان کرد: در این ایام تیم های بازرسی بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های پرتابل بازرسی، کنترل و نظارت بر آشپزخانه ها محل های طبخ غذا و نمونه برداری از آب و غذا را در دستور کار خود قرار دادند و در این مدت بیش از ۸۰۰ مورد نمونه برداری و کلرسنجی آب اشامیدنی انجام گردیده است .

وی در پایان پخت موادغذایی در شرایط بهداشتی، نگهداری موادغذایی در شرایط دمایی مناسب و استفاده از ظروف مناسب برای موادغذایی و نوشیدنی گرم را با اهمیت دانست واز همشهریان خواست به منظور ارتقای سلامت جامعه دستورالعمل های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت فرمایند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *