0

با تلاش کارشناسان اورژانس مصدوم ۳۸ ساله به زندگی بازگشت

با تلاش کارشناسان اورژانس مصدوم ۳۸ ساله به زندگی بازگشت
بازدید 29

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور با اعلام این خبر گفت: حادثه سقوط غیر همتراز در یکی از مراکز صنعتی شهرستان زبرخان مقارن ساعت ۰۸ و ۳۲ دقیقه صبح روز جمعه بیست و نهم تیر ماه به مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مخابره شد و بلافاصله آمبولانس پایگاه امام رضا (ع) مامور امدادرسانی به مصدوم این حادثه شد.

سیدحمید حسینی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان اورژانس در صحنه حادثه و در فرآیند اخذ شرح حال و معاینات بالینی تشخیص ایست قلبی تنفسی برای مصدوم لحاظ شد و بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای مددجو آغاز شد.

مدیر مرکز حوادث دانشگاه افزود: خوشبختانه مصدوم پس از دریافت حمایت های تنفسی پیشرفته، لوله گذاری تراشه و شوک الکتریکی به زندگی بازگشت و جهت دریافت مراقبت های بعد از احیا ابتدا به مرکز خدمات جامع سلامت شهری خرو و سپس با علائم حیاتی پایدار به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شد.

سیدحمید حسینی در پایان خاطر نشان کرد: احیای قلبی با شوک الکتریکی در موارد خاصی که با تشخیص کارشناسان اورژانس همراه است اتفاق می افتد و این باور که تمام بیماران ایست قلبی با شوک الکتریکی احیا می شوند، باور اشتباهی است که بطور ناصحیح در بین مردم رایج شده است از این رو اصرار به انجام شوک درمانی از سوی اطرافیان مریض نه تنها کمک کننده نخواهند بود بلکه موجب تاخیر در آغاز عملیات احیا پیشرفته خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *