0

روز شمار هفته جهانی تغذیه با شیرمادر اعلام شد

روز شمار هفته جهانی تغذیه با شیرمادر اعلام شد
بازدید 30

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شعار و روز شمار “هفته جهانی تغذیه با شیرمادر “( ۱۰ تا ۱۶ مردادماه) را اعلام کرد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: امسال هفته جهانی تغذیه با شیرمادر با شعار “حمایت همهجانبه ترویج تغذیه با شیر  مادربرای همه ” گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به روز شمار این هفته اضافه کرد: اولین روز هفته تغذیه با شیرمادر روز چهارشنبه ۱۰ مرداد با عنوان “نقش سیاستگذاران در بهبود وضعیت شیردهی” و دومین روز از این هفته مصادف با پنجشنبه ۱۱ مرداد تحت عنوان “نقش پدران در شیردهی موفق” نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین روزهای جمعه ۱۲ مرداد و شنبه ۱۳ مرداد به ترتیب با عناوین “نقش روحانیون و گروه‌های مذهبی در حمایت از تغذیه با شیر مادر” و “نقش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادر و شیرخوار” گرامیداشته خواهد شد.

دکتر شکیبا افزود: روزهای پایانی هفته تغذیه با شیر مادر نیز مصادف با روز یکشنبه ۱۴ مرداد “نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در آگاهی و مهارت مادران و خانواده‌ها”، روز دوشنبه ۱۵ مرداد “نقش گروه‌های مردمی در ترویج تغذیه با شیر مادر ” و روز سه شنبه ۱۶ مرداد “نقش مدیران و کارفرمایان در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر” تعیین شده است.

وی در ادامه بیان کرد که ترویج تغذیه با شیرمادر مسئولیتی اجتماعی و همگانی است و نیازمند مشارکت تمامی بخش های جامعه و اقشار مردم است.

دکتر شکیبا با اشاره به نقش مهم و موثر ترویج تغذیه با شیرمادر در کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقا سلامت آنان افزود: شیرمادر به دلیل داشتن انواع مختلف عناصر ضد عفونت، سالانه از مرگ و میر بیش از ۱.۳ میلیون کودک زیر یک سال (که عمدتاً ناشی از عفونتهای گوارشی و تنفسی است)  پیشگیری میکند،

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه بیان کرد: احتمال مرگ و میر ناشی از عفونتهای گوارشی و بیماریهای اسهالی در بین شیرخوارانی که با شیرمادر تغذیه می شوند تا ۲۵ برابر کمتر از شیرخوارانی است که با شیر مصنوعی تغذیه می شوند.

وی اظهار داشت با گسترش تغذیه با شیر مصنوعی، پیامدهای زیان آور آن با افزایش ابتلا به بیماری ها و مرگ و میر شیرخواران آشکار شده است.

همچنین بیان کرد:تغذیه با شیر مادر یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های هر کشور برای اطمینان از داشتن جمعیت شادتر، سالم تر و دارای نتایج چشمگیری برای رفاه آینده کشور است

وی اظهار داشت :بر همین اساس شعار امسال هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر، در راستای دستیابی به  ارتقاِء آگاهی جامعه در خصوص چالش های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر،  توسعه بستر لازم جهت دسترسی برابر به تغذیه با  شیرمادر به عنوان راه کار از بین بردن چالش ها در جهت حمایت از تغذیه با شیرمادر

طراحی شده است.

وی همچنین بیان کرد :جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان ها جهت افزایش همکاری و حمایت آنان از تغذیه با شیرمادر و نیزجلب حمایت و همکاری های مرتبط با تغذیه با شیرمادر با تمرکز بر گروه های آسیب پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیرمادر از دیگر اهداف مورد توجه در این هفته می باشد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *