0

تب دنگی اغلب بصورت خفیف و با علایم شبه سرماخوردگی بروز می‌کند

تب دنگی اغلب بصورت خفیف و با علایم شبه سرماخوردگی بروز می‌کند
بازدید 30

وبدا؛ متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری تب دنگی از طریق انسان به انسان و در معاشرت های معمولی منتقل نمی شود و اغلب بصورت خفیف و با درمان های حمایتی قابل بهبودی است.

به گزارش وبدا، دکتر الهه صیدایی در برنامه زنده تلویزیونی زیر یک سقف از شبکه استانی سیمای جهانبین صدا و سیما چهارمحال و بختیاری گفت: تب دنگی(dengi) یک بیماری ویروسی که از طریق گزش پشه ای از خانواده آئدس انتقال پیدا می کند.

وی افزود: پشه آلوده با گزش موجب انتقال ویروس در بدن می شود که در دوره ۴ تا ۱۰ روز پس از گزش، علایم بیماری بروز می کند.

دکتر صیدایی اضافه کرد: تعداد زیادی از افراد مبتلا به تب دنگی بدون علایم هستند و با درمان های معمولی همچون مصرف زیاد مایعات قابل بهبود است.

وی یادآور شد: تب بالای ۳۷ درجه ، درد عضلات، درد پشت چشم، ضایعات پوستی از علایم این بیمار است و دوران بیماری ۲ تا ۷ روز به طول می انجامد.

دکتر صیدایی اظهار داشت: سالمندان، نوزادان، مادران باردار، کسانی که سابقه زخم معده و مشکلات گوارشی دارند، افراد دچار بیماری های خونی، بیماری های مادرزادی قلبی، بیماری های زمینه ای مثل فشارخون، دیابت، بیماری های کلیوی و ضعف در سیستم ایمنی باید بیشتر مراقب باشند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *