0

تغذیه با شیرمادر باعث هوش و توان بالاتر کودک می شود

تغذیه با شیرمادر باعث هوش و توان بالاتر کودک می شود
بازدید 33

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت گفت: کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می شوند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، برخوردارند.

دکتر مریم مردانی با تبریک فرارسیدن هفته جهانی تغذیه با شیر مادرگفت: اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان بهداشت جهانی و یونیسف همه ساله از دهم تا شانزدهم مرداد به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شود.

دکتر مردانی خاطرنشان کرد: هفته جهانی تغذیه با شیر مادر همچنین به ما فرصتی می دهد تا خانواده و مردم را از مزایای تغذیه زود هنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه کنیم و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) به حمایت، ترویج و پشتیبانی از تغذیه با شیر مادر متعهد است. اهمیت تغذیه با شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است.

وی با اشاره به نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد و سلامت کودکان وهمچنین سلامت مادران افزود: شیرمادربه تنهایی در ۶ ماه اول تولد برای شیر خوار کافی است ودر ۶ ماه دوم تولد انرژی لازم پنجاه در صد از شیر مادر و پنجاه درصد از تغذیه تکمیلی تامین می شود همه مادران قادر به شیر دادن هستند و این آموزش باید به مادران ارائه شود، از طرف دیگر حمایت جامعه از زنان و حمایت خانواده از مادران اهمیت ویژه ای دارد.

مردانی در پایان از همه مردم، سازمان ها و خیرین سلامت خواست برای نهادینه شدن فرهنگ ترویج تغذیه با شیر مادر حامی ویاری گر حوزه بهداشت باشند

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *