0

شیرینی مشوق‌های جوانی جمعیت را مردم بچشند

شیرینی مشوق‌های جوانی جمعیت را مردم بچشند
بازدید 24

وبدا، استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان نباید گرفتار قوانین دست و پاگیر اداری شود و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تسهیل‌گری کنند.

به گزارش وبدا؛ غلامعلی حیدری در آیین اختتامیه جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت این استان اظها رکرد: نیروی جوان از پایه‌های اصلی رشد و توسعه هر منطقه و کشور و از پایه‌های اقتدار آن به شمار می‌رود از همین رو موضوع مهمی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت.

وی در خصوص نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت در این استان تاکید کرد: اگر چه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به کار گرفت و توفیقات خوبی در این خصوص حاصل شده اما برخی قوانین اداری دست و پا گیر می‌تواند چالشی برای اجرای این قانون باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در قالب قانون جوانی جمعیت مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که بروکراسی اداری(قوانین دست و پا گیر) شیرینی این مشوق‌ها را به کام مردم تلخ کرده است.

حیدری تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت نیاز به فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین دارد اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت رسانه‌، تدوین برنامه عملیاتی دقیق، تعیین وظایف، تشکیل مستمر کارگروه‌ها و جلسات و تدوین برنامه عملیاتی، دوری از موازی‌کاری، کمک به ازدواج آسان، درمان ناباروری و کمک به فرزندآوری از جمله راهبردهای این قانون است.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم این استان در نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود: همه دستگاه‌ها و نهادها در این خصوص همراهی و مشارکت داشته‌اند.

دکتر علی‌ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش افزود: در راستای جوانی جمعیت محورهایی نظیر تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده‌ها، مقابله با سقط عمدی جنین، ناباروری، دلایل و راهکارهای آن و ترویج ازدواج بهنگام و ترویج ازدواج طبیعی و ایمن دنبال می‌شود.

دکتر صالحی‌فرد گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور پیر است و در صورتیکه نرخ رشد و موالید در کشور به همین کندی ادامه یابد در سال‌های آینده این جمعیت پیر به شدت افزایش پیدا می‌کند و فرصت طلایی جایگزینی را از دست خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه بحران سالخوردگی جمعیت بیخ گوش کشور است و زنگ خطر آن سالهاست که به صدا درآمده است، یادآور شد: تا سال ۱۴۰۷ فرصت طلایی برای جلوگیری از تداوم سالخوردگی جمعیت را در اختیار داریم و اگر از آن استفاده نکنیم تا سال ۱۴۲۰ فرصت نقره‌ای را در اختیار داریم و اگر در این برهه زمان هم اقدامی انجام نگیرد پنجره جمعیتی بسته خواهد شد و پیامدهای ناگواری در انتظار کشور خواهد بود.

گفتنی است: معرفی آثار برتر جشنواره، تجلیل از خانواده های باشکوه، برپایی غرفه های جوانی جمعیت و تجلیل از داوطلب و سفیر سلامت فعال در حوزه جوانی جمعیت استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *