0

اجرای طرح مشترک پیشگیری از تب مالت و هاری

اجرای طرح مشترک پیشگیری از تب مالت و هاری
بازدید 24

رئیس شبکه بهداشت و درمان میان جلگه از انجام طرح مشترک واکسیناسیون تب مالت برای ۵۵ هزار راس دام سبک (گوسفند) و واکسیناسیون هاری برای دوهزارو ۱۰۰ قلاده سگ صاحبداردر مناطق زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان میان جلگه خبرداد.

دکتر محمدآذینی انجام واکسیناسیون تب مالت برای ۵۵ هزار راس دام سبک (گوسفند) و واکسیناسیون هاری برای دوهزارو ۱۰۰ قلاده سگ صاحبدار را از فعالیت های انجام شده در این طرح برشمرد وپیشگیری وکنترل بیماری‌های تب مالت و هاری را از اهداف مهم طرح برشمرد.

وی افزود: این طرح با حمایت‌های فرماندار شهرستان و روسای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه دامپزشکی نیشابور و همکاری معاونت بهداشت و گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این معاونت از بیست و دوم اردیبهشت تا سی و یکم خرداد ۱۴۰۳ انجام شد و همکاری و همیاری اعضای شورای اسلامی، دهیاری‌ها و بهورزان موفقیت این طرح را تضمین کرد.

دکتر آذینی تصریح کرد: این طرح در ۳۱ منطقه آلوده به تب مالت شناسایی شده در شهرستان به صورت فعال و در مناطق دیگر در قالب برنامه های جاری دامپزشکی انجام شد و همچنین در مورد پیشگیری و کنترل بیماری هاری در کل مناطق واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار صورت گرفت وآموزش‌های لازم برای پیشگیری از این دو بیماری نیز انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میان جلگه خاطر نشان کرد: در این طرح ۲۴۳ پرسشنامه برای سنجش آموزش‌های پیشگیری از این دو بیماری که در حاشیه طرح انجام شد، تکمیل و نتایج آن نشان دهنده افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری ها از ۶۸ درصد به ۸۲ درصد و ارتقای آگاهی مردم در مورد عدم مصرف لبنیات غیر بهداشتی از ۶۲ درصد به ۷۴ درصد در قبل و بعد از طرح می‌باشد.

وی در پایان گفت: امید است با باری خدا و حمایت مسولین مربوطه و مشارکت مردم، با اجرای این طرح گام اساسی در کنترل و پیشگیری بیماری‌ های تب مالت و هاری برداشته شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *