0

صدور ۵۹۲ مورد گواهی بهداشت صادرات در استان

صدور ۵۹۲ مورد گواهی بهداشت صادرات در استان
بازدید 20

وبدا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور ۵۹۲ مورد گواهی بهداشت صادرات طی دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر رضا محمدی با گرامیداشت هفته دولت و گزیده ای از عملکرد معاونت غذا و دارو  گفت: در دولت سیزدهم ۵۳ مورد مجوز بهره برداری تاسیس داروخانه و  ۹ مورد مجوز شرکت پخش دارویی در استان صادر شد.

وی افزود: در این مدت بیش از یک هزار و ۲۵۷ مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی انجام شد.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر بیش از ۱۰ هزار و ۳۷۲ مورد اطلاع رسانی دارو و سموم و کمبودهای دارویی صورت گرفته است.

وی از بررسی حدود ۵ میلیون ۴۰۰ هزار نسخه دارویی خبر داد و گفت: انجام بیش از ۶۷۵ مورد بازرسی از عطاریها و باشگاههای بدنسازی در سطح استان و بیش از ۵۰۰ مورد بازدیدهای نظارتی از داروخانه درخصوص شیر خشک از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

دکتر محمدی تصریح کرد:  همچنین در دولت سیزدهم ۵۹۲ مورد گواهی بهداشت صادرات در استا صادر گردید و ۱۷۵۳ مورد پروانه ساخت کارخانه، ۸۰۸ مورد پروانه ساخت کارگاه و ۵۲۷ مورد پروانه ساخت قراردادی صدادر، اصلاح و یا تمدید شد.

وی یادآور شد: تایید صلاحیت ۱۰۰ مسئول فنی شاغل در واحد های تولیدی استان، صدور تاییدیه ثبت اظهار ۲۰ مورد مشاغل خانگی و انجام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از کارخانجات تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی طی سه سال اخیر در استان صورت گرفت.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این مدت بیش از ۶۰ هزار و۲۰۸ مورد آزمایش بر روی تعداد ۱۳ هزار نمونه در آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی،آشامیدنی و آرایشی بهداشتی انجام شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *