0

پرداخت کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری منجر به تولد

پرداخت کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری منجر به تولد
بازدید 15

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پرداخت کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری منجر به تولد برای ارائه دهندگان خدمت مستقیم و غیر مستقیم در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبرداد.

دکتر حامد جز جلالیان در گفتگو با وب دا گفت: در راستای اجرای ماده ۴۶ بند پ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف تشویق مشاوره فرزندآوری در جمعیت تحت پوشش، کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری سال ۱۴۰۲ برای ارائه دهندگان خدمت مستقیم و غیر مستقیم به ویژه بهورزان و مراقبان سلامت پرداخت شد.

وی افزود: کارکنان بهداشتی در هر جامعه‌ ای به عنوان بخش مهمی از منابع انسانی حوزه سلامت شناخته می‌شوند در این میان فعالیت بهورزان در مناطق روستایی و مراقبان سلامت در مناطق شهری و روستایی بیش از سایر کارکنان به دلیل ارتباط مستقیم با عموم مردم حائز اهمیت هستند.

دکترجلالیان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای فوق العاده کارانه پلکانی افزایش نرخ باروری در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در طول اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

مدیر گروه توسعه شبکه وارتقاء سلامت معاونت بهداشت نیشابور افزود: در این طرح هر مراقب سلامت، ماما مراقب یا بهورز به ازای هر تعداد تولد نوزاد جدید بیشتر از تعداد موالید در سال قبل در جمعیت زنان متاهل تحت پوشش خود که قبل از بارداری تحت مشاوره فرزند آوری قرارگرفته اند، فوق العاده‌ای به صورت پلکانی متناسب با میزان افزایش موالید زنده دریافت می‌نمایند.

فرامرز شیرازی ادامه داد: کلیه مشاوره‌های فرزندآوری، آگاهانه و علمی انجام می‌شود که در هنگام مراجعه ابتدا خانم از لحاظ سلامت باروری و تاریخچه بارداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد سپس مشاوره‌های مربوط به فرزندآوری را دریافت می‌کند و در صورت تمایل به بارداری پرونده پیش از بارداری برای فرد تشکیل داده می‌شود.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت اهداف ارائه مشاوره‌های فرزندآوری را در مراکز خدمات جامع سلامت، ارتقاء مشاوره‌های هنگام ازدواج و پس از ازدواج، تاکید بر مهارت‌های زوجین و سلامت جنسی با رعایت چهارچوب‌های مذهبی فرهنگی و اجتماعی، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزندآوری و اجتناب از تک فرزندی، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان، پیشگیری از سقط، تامین مراقبت‌های کیفی دوران بارداری، جلوگیری از مرگ مادر، نوزاد و شیرخوار، ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه در زمینه عوامل مستعدکننده ناباروری، تامین خدمات سلامت مادر و کودک و باروری در راستای ارتقای نرخ باروری کلی و افزایش بارداری مبتنی بر سیاست‌ها و قوانین مصوب می‌باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *