0

اتفاقاتی که بعد از زیاد خوردن زولبیا و بامیه در بدن مان می افتد

اتفاقاتی که بعد از زیاد خوردن زولبیا و بامیه در بدن مان می افتد
بازدید 39

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر منصور کرجی بانی افزود:  روزه داری کنترل وزن، چربی خون، فشارخون و بهبود سیستم ایمنی بدن انجام می شود، روزه داری به بدن فرصت می دهد چربی های به مرور زمان ذخیره شده را بسوزاند و پس از اتمام دوران روزه داری چربی های تازه و مناسب تری جایگزین نماید.

وی ادامه داد: در روزه داری ذخایر گلیکوژن و چربی جهت تولید انرژی استفاده شده، لذا سطح انسولین خون کمی پایین تر از روزهای دیگر است که می تواند چربی ذخیره و احتمال مقاوم شدن سلولها به انسولین که زمینه ساز دیابت است را کاهش دهد ، روزه داری باعث استراحت دستگاه گوارش، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون و وزن بدن می شود.

وی با بیان اینکه روزه داری علاوه بر این که یک فریضه دینی است یک شیوه روان درمانی و افزایش قدرت اراده و تصمیم گیری نیز می باشد و باعث اصلاح رفتار غذایی می شود گفت: باید توجه کنیم که در سحر ترجیحاً غذاهایی مانند سبزیجات، میوه جات، مغزهای گیاهی، پنیر و سبزی و گردو ، نان ، گوجه فرنگی، خیار و مقادیر مناسب چای کم رنگ یا آب ولرم میل شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: با ادامه روزه داری هوموسیستئین مهمترین عامل بروز سکته قلبی در خون بشدت کاهش یافته و مقدار کلسترول خون ( HDL-C ) افزایش و غلظت خون طبیعی می شود.

وی درخصوص خط قرمز های تغذیه در دوران روزه داری گفت: افراط در مصرف منابع غذایی پروتئینی بویژه منابع حیوانی در وعده سحر باعث تشنگی زیاد و تمایل به مصرف زیاد آب و دفع کلسیم می شود.

دکتر منصور کرجی بانی ادامه داد: در ایام روزه داری جهت کاهش گرفتگی عضلات، منابع غذایی حاوی کلسیم ، منیزیم ، روی و پتاسیم مفید بوده و استفاده از خرما، کشمش بجای قند و شکر از دردهای عضلانی می کاهد.

وی افزود: مواد غذایی شیرین در وعده سحر توصیه نمی شود زیرا با تحریک انسولین و ورود سریع قند خون به داخل سلولها افت قند خون را موجب و باعث گرسنگی زود رس می شود.

منبع: ایسنا

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *