0

آیا نوشیدن چای می تواند به کاهش وزن کمک کند!

iranmedicalinfo-none
بازدید 6

کاهش وزن با نوشیدن چای: استفاده و نوشیدن چای بدون شیرینی به هیدراته ماندن شما کمک می کند. در حالی که چای حاوی کافئین و کاتچین است (آنتی اکسیدان های طبیعی که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهند)، تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و حفظ وزن نشان می دهد. تبلیغات زیادی در مورد فواید چای وجود دارد به خصوص در مورد نوشیدن چای و کاهش وزن.

شاید پس از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان باشد؛ چرا که یک نوشیدنی همه کاره است که می توان آن را گرم یا سرد سرو کرد. چای همچنین در طعم‌های مختلفی تهیه می شود و می‌تواند به رفع تشنگی، بیدار کردن شما یا آرامش کمک کند. یک سوال که همواره پرسیده می شود نقش چای در کاهش وزن است!  آیا نوشیدن چای می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ آیا چای می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد؟ در ادامه این مطلب بخش تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک با مطلب کاهش وزن با نوشیدن چای همراه باشید.

کاهش وزن با نوشیدن چای

باید بدانید که نوشیدنی چای، به ویژه چای سبز، به دلیل توانایی آن در افزایش سوخت و ساز بسیار مورد توجه کارشناسان تغذیه قرار گرفته است. چای حاوی کافئین و کاتچین است (آنتی اکسیدان های طبیعی که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهند)، پژوهش ها، نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و حفظ وزن نشان می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ که در مجله بین‌المللی چاقی منتشر شد، کاتچین‌های موجود در چای را با کاهش وزن کم در حدود 1/5 در طول ۱۲ هفته مرتبط دانست.

کاهش وزن با نوشیدن چای

نوشته های مشابه
  • تغذیه مناسب برای کاهش وزن

    اگه دوست داری لاغر بشی، شب ها فقط از این ۹ خوراکی خوشمزه بخور!

  • کاهش وزن با نوشیدنی جو دوسر

    کاهش وزن با نوشیدنی جو دوسر در کمتر از یکماه+نحوه تهیه و مصرف

  • اشتباهات کاهش وزن

    علامتی که میگه روش لاغری و کاهش وزن شما اشتباهه

  • روش های کاهش اشتها

    اشتهات رو اینطوری کور کن؛ سالم و بی خطر لاغر شو!

یک مطالعه مروری جدیدتر نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش وزن قابل توجه مرتبط نیست و از آنجایی که بسیاری از مطالعات از غلظت‌های کاتچین بسیار بیشتر از آنچه از نوشیدن چای سبز دریافت می‌کنید استفاده کرده‌اند، تحقیقات بیشتری برای حمایت از ادعای کمک چای به کاهش وزن از طریق افزایش متابولیسم مورد نیاز است.در واقع باید بگوییم که نوشیدن چای بدون شیرینی به هیدراته ماندن شما کمک می کند. این مسئله با جلوگیری از پرخوری، به کاهش وزن کمک می کند.

اهمیت نوشیدن چای برای سلامتی

همان طور که اشاره شد چای تا اندازه می تواند سوخت و ساز شما را افزایش می دهد. اگر چه این سوخت و ساز نمی تواند آنقدر شدید باشد که به کاهش وزن شما کمک کند، اما هنوز یک نوشیدنی سالم است! نوشیدن چای و دیگر دمنوش های گیاهی، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در واقع، چای های مختلف ممکن است فواید زیر را برای بدن شما داشته باشند:

رفع مشکلات گوارشی
حفظ سلامت قلب
کاهش خطر دیابت
افزایش تمرکز
کاهش خطر سکته مغزی

به این ترتیب  حتی اگر چای به کاهش وزن شما کمک نکند، دلایل زیادی برای نوشیدن چای دارید. نوشیدن چای سیاه که سرشار از فلاونوئیدها است، با بهبود عملکرد قلبی عروقی مرتبط بود.

کاهش وزن با نوشیدن چای

در یک مطالعه دیگر از Food & Function نشان داده شد که هم چای سیاه و هم چای سبز خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند. در یک مطالعه ۱۳ ساله روی نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر در هلند نشان داد کسانی که به طور مکرر چای می نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار دارند.در حالی که چهار نوع چای واقعی تمایل به ارائه بالاترین غلظت آنتی اکسیدان دارند، چای های گیاهی نیز با سلامت قلب بهتر (به ویژه چای هیبیسکوس) و سایر فواید مرتبط هستند.

کلام آخر

با ریختن مواد شیرین همچون شکر یا عسل در چای صبح یا بعد از ظهر، فواید چای را از بین نبرید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *