0

زردچوبه و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و از این مزایای فوق العاده بهره ببرید

زردچوبه و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و از این مزایای فوق العاده بهره ببرید
بازدید 4

به گزارش بهداشت نیوز، وری‌ول‌هلت می‌نویسد کورکومین که به زردچوبه رنگ زرد می‌دهد، عامل اصلی بسیاری از آثار فیزیولوژیکی نسبت داده‌شده به زردچوبه است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زردچوبه برای کمک به کاهش علائم آرتریت، اختلالات گوارشی، عفونت‌های تنفسی، آلرژی، بیماری کبد و افسردگی موثر است. 

به گزارش ایندیپندنت، زنجبیل هم می‌تواند برای کنترل حالت تهوع مفید باشد و به‌عنوان یک مکمل بالقوه برای مهار درد، عفونت‌های ویروسی، فشار خون بالا، سوزش سر دل، ناراحتی معده و حتی پیشگیری از بیماری آلزایمر، که می‌تواند به زوال شناختی شدید منجر شود، معرفی شده است.

زردچوبه و زنجبیل هر کدام به‌تنهایی بسیار مفیدند اما تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف هم‌زمان آن‌ها می‌تواند کمک کند مزایای سلامتی یکدیگر را تکمیل کنند.

اختراع این پزشک یزدی معجزه میکند! رویش مجدد مو تنها در یک دوره مصرف

ادامه مطلب

یک آزمایش نشان داد که برای مهار التهاب و افزایش مواد شیمیایی محافظتی در برابر التهاب و سرطان، نسبت بهینه زنجبیل به زردچوبه ۵ به ۲ است. این ترکیب فعالیت فاکتور ان‌اراف۲ (Nrf2) را هم که بسیاری از فرایندهای سلولی را تنظیم می‌کند و تولید پروتئین‌های حفاظتی بدن را بیشتر می‌کند، افزایش می‌دهد.

۱ــ اثر آنتی‌اکسیدانی 
ترکیب زردچوبه و زنجبیل می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کند. 

استرس اکسیداتیو که ناشی از قرارگیری در معرض مواد شیمیایی مضر یا بیماری است، یکی از عوامل اصلی آسیب‌های ناشی از بیماری‌های تحلیل‌برنده مانند آلزایمر و پارکینسون است. لذا کاهش آثار آسیب اکسیداتیو بسیار مفید است و می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌ها مواد شیمیایی طبیعی‌اند که به معکوس کردن استرس اکسیداتیو و محافظت در برابر آن کمک می‌کنند.

۲‌ــ  ضدالتهاب و تسکین درد
التهاب برای واکنش بدن به آسیب و عفونت ضروری است، اما التهاب مزمن در بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد و می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی یا عاملی موثر در وخیم شدن وضعیت عمل کند. ترکیب زنجبیل و زردچوبه می‌تواند به تعدیل پاسخ‌های ایمنی مضر بدن کمک کند، زیرا آزمایش‌ها نشان داده‌اند که زنجبیل و زردچوبه تولید سیتوکین‌ها (پروتئین‌های التهابی) را کاهش می‌دهند و تولید سلول‌های التهابی را کم می‌کنند.

۳ــ سرطان 
هرچند زردچوبه و زنجبیل دارو یا راهکاری برای پیشگیری از سرطان معرفی نشده‌اند، مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده‌اند که این دو ادویه می‌توانند تغییرات سلولی مرتبط با ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا را کاهش دهند.

۴‌ــ سلامتی کلیه 
این دو ماده مشخصا بر عملکرد کلیه تاثیر نمی‌گذارند اما آزمایش روی موش‌ها نشان داده است که می‌توانند آسیب‌های التهابی کلیه را کاهش دهند.

اگر کلیه‌های شما سالم‌اند، افزودن زردچوبه و زنجبیل احتمالا تاثیر زیادی نخواهد داشت، اما این مکمل‌ها می‌توانند به‌طور بالقوه از کلیه‌ها محافظت کنند؛ مشابه نحوه محافظت آن‌ها از بدن به‌طور کلی، یعنی از طریق کاهش آثار مضر التهاب.

۵ــ  کاهش وزن
برخی مطالعات تحقیقاتی حاکی از آن است که هم زردچوبه و هم زنجبیل، بر تولید مولکول‌های چربی در سلول‌ها تاثیر دارند. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، این مواد به طور خاص به کاهش تولید چربی‌های مضر و کربوهیدرات‌های اضافی در بدن کمک می‌کنند.

عوارض جانبی
با وجود تمام فواید زردچوبه و زنجبیل، مصرف دوز بالای آن‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی‌های شکمی، سوزش معده، اسهال و تحریک دهان و گلو ایجاد کنند. زردچوبه به‌خصوص برای زنان باردار یا در حال شیردهی توصیه نمی‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که زردچوبه و زنجبیل نباید جایگزین درمان‌های پزشکی شوند و قبل از مصرف هر مکملی، باید با یک متخصص صحبت کنید.

منبع: عصر ایران

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *