0

رونمایی از 20 محصول فناورانه دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رونمایی از 20 محصول فناورانه دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بازدید 82

به گزارش آیمد 90 علیرضا زالی، در آیین رونمایی از 20 محصول فناورانه و نوآورانه پژوهشکده دندان‌پزشکی و مرکز رشد فناوری‌های نوین دندانپزشکی دانشگاه که صبح امروز در دانشکده دندانپزشکی برگزارشد، ضمن تقدیر از تلاش‌های تمامی اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی، گروه اندودانتیکس، پژوهشکده دندانپزشکی و مرکز رشد فناوری‌های نوین دندانپزشکی، این افراد را بازوی توانمند کسب جایگاه‌های ویژه علمی، جهش تکنولوژی، تعالی دانشگاه و تعامل فناوری و بالین دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی از محصولات دانش بنیان را رونمایی محصولات کاربردی و عملیاتی دانست و گفت: تمامی پژوهشگران جوان و برجسته این دانشکده همواره دغدغه دانشگاه را داشته‌اند و باید قدردان این تلاش‌ها باشیم.
زالی در ادامه خطاب به رئیس پژوهشکده دندانپزشکی عنوان کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی باید بیش از پیش تلاش شود، اقدامات اساسی در این زمینه جمع آوری داده، اطلاعات و طراحی و سازماندهی آن است، البته در حوزه بیماری‌های دهان و دندان به این حد از بلوغ رسیده‌ایم اما در موضوع کنترل کیفیت ابزار و فرآیندها، پژوهشکده دندانپزشکی باید نقطه کانونی و منبع قرار گیرد.
به گفته رئیس دانشگاه، هوش مصنوعی در دندانپزشکی یکی از مسیرهای جذاب است و زمینه‌های متفاوتی از جمله ارتودنسی، پریودنتال و سرطان‌های دهان و دندان برای پیشرفت وجود دارد، دانشگاه نیز آمادگی کامل برای تامین زیرساخت و نیروی انسانی مورد نیاز را دارد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت ورود به بازارهای جذاب جهانی، تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی یکی از پیشتازان قدم نهادن در مسیر شبیه‌سازی آموزشی است؛ در پژوهشکده دندانپزشکی نیز امکان پیشرفت استعدادها و ورود به بحث شبیه‌سازی آموزشی و واقعیت مجازی وجود دارد.
زالی همچنین اظهار کرد: با راه اندازی دوره‌های کوتاه مدت در مقاطع و رشته‌های بین المللی نیز می‌توان سهم دانشگاه را در سطح بین‌الملل، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای CIS مورد توجه قرار داد.
رئیس دانشگاه تعامل استعداد و خرد مجموعه دندانپزشکی دانشگاه و جسارت شرکت‌های دانش بنیان را نمادی از قدم نهادن در مسیر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم دانست و از معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز به دلیل توجه به فناوری در کنار پژوهش تقدیر کرد./ لینک منبع خبر
 

برچسب هاتولید دانش بنیان در صنعت تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی

در حافظه کپی شد

رونمایی از 20 محصول فناورانه دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *