0

آمارهای مهم از بازار تجهیزات‌پزشکی

آمارهای مهم از بازار تجهیزات‌پزشکی
بازدید 79

به گزارش آیمد 90 احمد مسلمی، رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با بیان اینکه حوزه تجهیزات پزشکی ۳.۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد از این گردش مالی تولید و به همین میزان هم واردات انجام می‌شود که اگر آمار بازار غیررسمی را هم اضافه کنیم ۳۰ درصد به این مبلغ اضافه خواهد شد که ظرفیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.
رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی تعداد شرکت‌های تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی را ۲ هزار واحد اعلام و تصریح کرد: این حوزه حدود ۲ هزار شرکت فعال در واردات و ۶ هزار واحد صنفی هم دارد.
وی به فارغ‌التحصیلی حدود ۴۰ هزار نیرو در مهندسی پزشکی اشاره کرد و افزود: این تعداد نیرو در کنار فعالیت ۳۵ دانشکده فعال در حوزه مهندسی پزشکی یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود.
مسلمی تعداد اعضای انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی را ۵ هزار عضو رسمی دارای کارت و ۱۸ هزار فعال از ۱۶ استان اعلام کرد و گفت: زنجان هفدهمین استان است که بعد از تلاش‌های فراوان محقق شد.
رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی ادامه داد: من فارغ‌التحصیلان مهندسی پزشکی را برحذر می‌کنم که کارمند شوند، چرا که ظرفیت فعالیت در تولید تجهیزات پزشکی بسیار بالا است و انجمن هم کمک خواهد کرد.
وی سهم بازار لوازم مصرفی یکبار مصرف اقلام پزشکی را ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: این درصد در بخش تجهیرات سرمایه‌ای ۳۲ درصد، ۱۸ درصد سهم تجهیرات آزمایشگاهی و ۷درصد دندانپزشکی و ۷ درصد سهم هوم‌کر است.
مسلمی به کمبود نیرو و شرکت‌های فعال در حوزه تجهیرات پزشکی در زنجان اشاره و تاکید کرد: زنجان حدود ۱۳ شرکت فعال در این حوزه دارد، ضمن اینکه انجمن آماده همکاری برای استقرار تجهیرات در یکی از شهرک‌های صنعتی برای فعالیت در حوزه‌ای خاص دارد که نمونه جهانی هم دارد که زنجان قطب تولید یک تجهیرات پزشکی دارد.
رئیس انجمن متخصصین تجهیرات پزشکی ادامه داد: ظرفیت تولیدی ما حداقل ۲ میلیارد دلار است که اشتغال ۱۰ هزار نفری خواهد داشت لذا نگاه‌ها باید به سمت صادرات باشد چرا که تولید فقط برای مصرف داخلی، صرفه اقتصادی ندارد.
وی به کمبود دارو در چند سال گذشته اشاره و تاکید کرد: برداشتن ارز بدون تکمیل زنجیره توزیع دلیل این کمبود بود، لذا باید چرخه را تکمیل کرد.
مسلمی افزود: هدف ما ایجاد سازمان نظام مهندسی پزشکی است که باید به سرانجام برسد که اقدامات و پیگیری‌هایی هم در این راستا انجام شد از طرفی همه تلاش ما برای کشور است و فایده آن نصیب کشور خواهد شد./ لینک منبع خبر

برچسب هااحمد مسلمی تجهیزات پزشکی مصرفی

در حافظه کپی شد

آمارهای مهم از بازار تجهیزات‌پزشکی

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *