0

با حضور اساتید جراحان پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بوشهر؛ بررسی بایدها و نبایدهای نارسایی روده و تازه‌های کیست هیداتید/ بیماری انگلی کیست هیداتید یکی از شایع‌ترین کیست‌های کبد، ریه و طحال است

با حضور اساتید جراحان پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بوشهر؛
بررسی بایدها و نبایدهای نارسایی روده و تازه‌های کیست هیداتید/ بیماری انگلی کیست هیداتید یکی از شایع‌ترین کیست‌های کبد، ریه و طحال است
بازدید 78

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: بیماری انگلی کیست هیداتید یکی از شایع‌ترین کیست‌های کبد، ریه و طحال است.
دکتر زهرا السادات جلالیان در همایش علمی روش‌های نوین درمان بیماری‌های نارسایی روده و کیست انگلی هیداتید در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: همایش مشترک روش‌های نوین درمان بیماری‌های نارسایی روده و کیست انگلی هیداتید با حضور اساتید جراحان پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پزشکان جراح بوشهر در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس برگزار شد.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: این همایش بزرگ با عنوان بایدها و نبایدهای نارسایی روده و تازه‌های کیست هیداتید با حضور دکتر نیکو پور فوق تخصص پیوند روده، دکتر کاظمی فوق تخصص پیوند کبد اطفال به همراهی جمعی دیگر از جراحان پیوند شیراز در حضور جراحان و سایر متخصصین استان بوشهر (داخلی، عفونی، پاتولوژی، رادیولوژی، جراحی کلیه، اطفال، بیهوشی، پزشکان عمومی و …) برگزار شد.

دبیر علمی همایش، دکتر طالبی فوق تخصص جراحی عروق نیز در مورد بررسی علل عروقی نارسایی روده توضیحات کاملی را ارائه داد و سپس در خصوص تعدادی از بیماران که در شیراز و بوشهر به‌صورت مشترک تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند گزارش‌هایی ارائه شد.

همچنین در این همایش در مورد بیماری انگلی کیست هیداتید که یکی از شایع‌ترین کیست‌های کبد، ریه، طحال و … است بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و روش‌های نوین جراحی و غیر جراحی کیست‌های هیداتید به اشتراک گذاشته شد.

به گفته دکتر فرهاد عباسی متخصص عفونی، کیست هیداتید بیماری مشترک انسان و حیوان است و ارتباط انسان با سگ و دام زمینه ابتلا را فراهم می‌کند، اقداماتی نظیر رعایت بهداشت فردی و محیط، ضدعفونی نمودن سبزی‌ها، محصور نمودن مزارع کشت سبزی‌ها، خوراندن داروهای ضد انگلی به گله و سگ‌های شناسنامه‌دار، عدم تماس با سگ‌سانان، کشتار دام‌ها در کشتارگاهی بهداشتی می‌تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.

دکتر جلالیان، از زحمات دکتر طالبی دبیر علمی همایش، اساتید و دستیاران گروه جراحی، معاونت محترم آموزش و سایر همکارانی که در برگزاری این همایش زحمات فراوانی را متقبل شدند، تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام/ م.ز ۴۰۷۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *