0

تامین سلامت ملّت تنها با رویکرد تامین اعتبارت برای پایش از مبداء شدنی است

تامین سلامت ملّت تنها با رویکرد تامین اعتبارت برای پایش از مبداء شدنی است
بازدید 28

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «مجتبی نوروزی»، معاون وزیر و رئیس این سازمان در بیستمین جلسه شورای تحقیقات دانش بینان دامپزشکی کشور که با حضور اعضای این شورا در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت نگاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی به مسائل تحقیقاتی افزود: در واقع آنچه به عنوان طرح‌های دانش بنیان ارائه می‌شود در راستای اقتصاد مقاومتی است که می‌گوید در شرایط تحریمی باید با ملاحظات خاص کشور به جایگزینی تولیداتی که از منابع ارزی کشور محافظت می‌کند حمایت کرد.
 
وی   اظهار کرد: در شرایط تحریمی هم می‌توان به ابتکارعمل‌ها و ابداعاتی جهت کاستن از مشکلات دامداران، مرغداران و پرورش دهندگان آبزیان مباردت ورزید، کما اینکه ارائه راهکار دادن در بن‌بست‌ها فوق العاده مهم تر و با ارزش تر است. 
 
دکتر نوروزی با اشاره به اهمیت تعادل مباحث سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: مساله سلامت، زمانی به موقعیت قابل قبول خواهد رسید که از شروع زنجیره تولیدات پایش و کنترل گردد تا سقط جنین و انواع سرطان مهار گردد، این در حالی است که متاسفانه هنوز در کشورما رویکرد درمانی غالب بر نگاه پیشگیرانه است. کما اینکه وقتی در کشور سیل می‌آید به دنبال تامین اعتبارات بازسازی می‌افتیم، اما برای آبخیزداری در بالادست اعتبارات کافی در حد یک صدم خسارات وارده از سیل و انواع بلایای طبیعی تخصیص نمی‌یابد.
 
همچنین دکتر نوروزی به رونق صادرات انواع محصولات تولیدی کشورمان منوط به رعایت پایش در تمام مراحل تولید با ملاحظات استانداردهای روز بین المللی چه در حیطه محصولات گیاهی و چه محصولات پروتئینی تاکید کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *