0

برگزاری ششمین همایش فرهنگ و خانواده برای پیشگیری از خودکشی

برگزاری ششمین همایش فرهنگ و خانواده برای پیشگیری از خودکشی
بازدید 24

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بهداشت جهانی و مجمع بین المللی پیشگیری از خودکشی، دهم سپتامبر (دوشنبه ۱۹ شهریور) را به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری کرده است. ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» با مشارکت و همکاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا و فرهنگسرای خانواده همزمان با این‌مناسبت برگزار می‌شود.

خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان و از جمله ده علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف می‌باشد و یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می‌دهد این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تأثیر می‌گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی، حمایت اجتماعی و درمان مناسب است.

ششمین همایش فرهنگ و خانواده با حضور اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده از جمله غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران، حمید پیروی نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، نگین زنگنه نیا روانپزشک، عضو کمیته پیشگیری از خودکشی و سمیه عابدینی روانشناس، عضو هیأت علمی دانشگاه کودک و نوجوان همراه است و به موضوع «نقش خانواده در پیشگیری از خودکشی نوجوانان و جوانان» اختصاص دارد.

همایش مورد اشاره فردا دوشنبه ۱۹ شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *