0

رشد ۶۷ درصدی زیرساخت‌های هنری و سینمایی در گیلان

رشد ۶۷ درصدی زیرساخت‌های هنری و سینمایی در گیلان
بازدید 9

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی امروز دوشنبه در جشن مهر سینمای ایران در گیلان اظهار کرد: گیلان پس از پایتخت از استان‌های مهم در حوزه تصویر و فیلمسازی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف هنری بیان کرد: گیلان دارای چهره‌های ماندگار سینمایی در کشور است و برخورداری از این حجم سرمایه انسانی بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

خزاعی از واگذاری امتیاز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی به هنرمندان بومی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در کیلان ۲ هنرمند در حال تهیه و تولید فیلم هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های هنری و سینمایی گیلان رشد ۶۷ درصدی داشته است، افزود: با راه اندازی سه سالن در بندر انزلی، مجموع سالن‌های سینمایی گیلان از ۹ به ۱۵ سالن می‌رسد و روند اجرای ۴ سالن دیگر در گیلان در حال انجام است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به جهش چشم گیر در حوزه زیرساختی بیان کرد: سینما از اتمسفر ورشکستگی و تعطیلی در سال ۱۴۰۰ به رشد و رونق امروز رسیده است.

خزاعی، اقتصاد سینما را در تراز مثبت و دارای رشد رضایت‌بخشی دانست و اضافه کرد: رشد و رونق بخشی اقتصاد سینمای کشور را مرهون آثار اجتماعی، کمدی، کودک و پویانمایی و دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد سینما جان دوباره گرفته است، افزود: باید در همه بخش‌ها، به مسائل و موضوعات فرهنگی و سینمایی تمرکز کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جریان نوین سینما در کشور در مسیر پوست اندازی است، گفت: حمایت از تولیدات و آثار هنرمندان استانی و شهرستانی در دستور کار قرار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *