0

فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی

بازدید 12

معاونت علمی فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی براساس عناوین کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی را با هدف حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه منتشر کرد.

پیشرفت‌های اخیر در حوزه تشخیص و درمان طب سنتی، بهره‌مندی از تکنولوژی و تجهیزات مختلف در حوزه تشخیص، پایش ودرمان بر اساس آموزه‌های طب سنتی را گریزناپذیر کرده‌ است.

بر اساس فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی اقدام به حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی بر اساس عناوین کاربردی پر مصرف در حوزه خدمات طب سنتی می‌کند.

  1. کیت‌های آزمایشگاهی تشخیصی مزاج در طب ایرانی با هدف طراحی و ساخت کیت های آزمایشگاهی (مبتنی بر خون، سرم یا ادرار) بر اساس مفاهیم طب ایرانی از جمله این طرح ها است و هدف از آن بررسی وضعیت مزاجی افراد از نظر میزان بلغمی، صفراوی، سوداوی و دموی بودن آن ها است.
  2. دستگاه مبتنی بر اصول بیورزونانس به منظور تشخیص نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های فیزیولوژیک افراد کیفیت فرآورده های درمانی طب ایرانی است.
  3. دستگاه حجامت خودکار است و هدف از آن، طراحی و ساخت دستگاهی است که کار حجامت را از مرحله ایجاد ضایعه برای خونگیری، مکش، جمع آوری خون و… را به صورت استاندارد و ایمن با کمترین نیاز به دخالت کاربر انجام می دهد.
  4. سنجش سطح انرژی و میزان گردش خون موضعی است و هدف در این پروژه، طراحی و ساخت دستگاهی است که با استفاده از اصول تصویربرداری حرارتی، میزان گردش خون موضعی و سطح انرژی موضع موردنظر را به صورت سطحی و عمقی را اعلام کند. اعلام نتایج به صورت کمیّ و تصویری باید باشد.
  5. دستگاه بخور گیاهان داروئی است، در این پروژه، دستگاهی باید طراحی شود که به صورت کاملا کنترل شده و بر اساس اصول طب ایرانی از گیاهان داروئی دود قابل استنشاق تولید کند. منظور از کنترل در این دستگاه، کنترل دبی و دمای دود خروجی و حذف عناصر مضره در دود ایجاد شده (تا حد امکان) می باشد.

شرکت‌های فناور علاقه‌مند به فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی که دارای طرح و دستگاه مطابق با عناوین مذکور هستند می توانند طرح‌های خود را تا پایان شهریور سال ۱۴۰۳ جهت ثبت درخواست و ارسال چکیده رزومه به نشانی پست الکترونیک این ستاد chtm@isti.ir ارسال‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *