0

شعار و روز شمار هفته سلامت روان مهر ماه 1403

شعار و روز شمار هفته سلامت روان  مهر ماه 1403
بازدید 8
شعار و روز شمار هفته سلامت روان  مهر ماه 1403

روز جهانی سلامت روان، که هر ساله در تاریخ ۱۰ اکتبر (برابر با ۱۸ مهر) برگزار می‌شود، به منظور افزایش آگاهی درباره مسائل مربوط به سلامت روان و کاهش انگ‌های اجتماعی مرتبط با آن نام‌گذاری شده است. این روز نخستین بار در سال ۱۹۹۲ توسط فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) سازماندهی شد و اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور جشن گرفته می‌شود.
هدف اصلی روز جهانی بهداشت روان افزایش آگاهی در مورد مسائل بهداشت روان و بسیج تلاش ها برای حمایت از طرح های بهداشت روان در سراسر جهان است.
این مناسبت جهانی در تلاش گفتگو در مورد سلامت روان را تشویق رواج دهد، دسترسی به مراقبت های سلامت روان را افزون کند و اهمیت رفاه روانی را در جنبه‌های مختلف زندگی، از جمله محل‌های کار و جوامع را یاد آور شود.
افزایش آگاهی عمومی درباره مشکلات سلامت روان و تشویق افراد به کمک‌خواهی و حمایت از یکدیگر از دیگر اهداف روز جهانی سلامت روان است

در ایران، هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهر نام‌گذاری شده است. این هفته فرصتی است تا با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان تغییر کند و اطلاعات بیشتری درباره اختلالات روانی ارائه شود
هر سال، روز جهانی بهداشت روان بر موضوع خاصی تمرکز دارد که نشان دهنده چالش های فعلی سلامت روان است. موضوع سال جاری 1403 سلامت روان در محل کاراست که بر پیوند حیاتی بین محیط های محل کار و سلامت روان تأکید دارد. هدف این موضوع پرداختن به مسائلی مانند انگ، تبعیض، و شرایط بد کاری است که می‌تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.
این هفته به منظور افزایش آگاهی و تغییر نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان برگزار می‌شود و هر ساله با شعار خاصی از سوی سازمان جهانی بهداشت همراه است. شعار امسال “سلامت روان  در محیط کار” انتخاب شده است
محیط‌های کار ایمن و سالم نقش مهمی در بهبود سلامت روان کارکنان دارند. این محیط‌ها با کاهش استرس، افزایش احساس امنیت و ارتقاء رضایت شغلی، به عنوان یک عامل محافظتی عمل می‌کنند.

فراهم کردن امکانات مناسب، نظیر فضاهای آرامش‌بخش و برنامه‌های حمایتی، می‌تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند. همچنین، فرهنگ سازمانی مثبت و حمایت اجتماعی از سوی همکاران، احساس تعلق و ارزشمندی را تقویت می‌کند. سرمایه‌گذاری در بهبود شرایط کاری نه تنها به سلامت روان کارکنان کمک می‌کند بلکه بهره‌وری سازمان را نیز افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه 60 درصد از جمعیت جهان مشغول به کار هستند، اقدامات فوری لازم است تا اطمینان حاصل شود که کار از خطرات سلامت روان جلوگیری می کند و از سلامت روان در محل کار محافظت و حمایت می کند

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *