0

عملکرد دکتر ظفرقندی درخشان و امیدوارکننده بوده است

عملکرد دکتر ظفرقندی درخشان و امیدوارکننده بوده است
بازدید 7

به گزارش وبدا، دکتر محمد رییس زاده در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی که با حضور وزیر بهداشت در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات وزارت بهداشت در این مدت کوتاه به ویژه در مورد ارتقای وضعیت دستیاران از نظر پرداختی و محسوب شدن شغل دستیاری و همچنین وعده هایی برای افزایش سهم سلامت در GDP و اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه سلامت، امیدآفرین بوده است. 

 

وی افزود: خوشبختانه حقوق دستیاران اخیرا اصلاح شد و افزایش یافت و در صورتی که دستیاری، شغل محسوب شود قطعا تاثیر بسیار مثبتی در پر شدن ظرفیت تخصصی و تامین نیاز مردم به خدمات تخصصی در کشور خواهد داشت. 

 

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در رشته هایی مانند اطفال، بیهوشی، طب اورژانس و برخی از رشته های فوق تخصصی مانند جراحی قلب اطفال و جراحی عروق، کمبود نیرو و استقبال پایین داوطلبان، در مرز بحران قرار داشت و با این راهکارها امیدواریم نیاز مردم به نیروهای متخصص و فوق تخصص برطرف شود. 

 

دکتر رییس زاده مهمترین خواسته های جامعه پزشکی را افزایش سهم سلامت از GDP، اعلام به موقع و لحاظ کردن قیمت واقعی خدمات پزشکی، پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی و ارتقای کیفیت آموزش در حوزه سلامت دانست و گفت: این خواسته ها مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است و آن چیزی که ما می خواهیم، اجرای دقیق قانون است. 

 

وی با اشاره به استفاده از روش های تشخیصی جدید و پیشرفته در حوزه پزشکی، گفت: حد و مرز رشته ها برای ورود به روش های تشخیصی، تداخلاتی دارد و محل قانونی حل و فصل تداخلات بین رشته ای، کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرف رشته پزشکی است که متاسفانه از اواخر دولت دوزادهم تا کنون جلساتی نداشته و در سه سال گذشته توسط وزارت بهداشت تعطیل شد که به سازمان های نظارتی و ریاست جمهوری، شکایت کردیم اما متاسفانه وزارت بهداشت دولت سیزدهم، تمکین نکرد و دکتر ظفرقندی قول داد این کمیسیون در اسرع وقت، تشکیل شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *