0

تقویت روابط دیپلماتیک و ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و کوبا

تقویت روابط دیپلماتیک و ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و کوبا
بازدید 4

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در نشست هماهنگی نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و کوبا که با حضور آقای الکسیس وگا، سفیر موقت کوبا در تهران و در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ارتباطات خوب دو کشور ایران و کوبا مثال زدنی بوده و همیشه گفتگوی بین سران دو کشور وجود داشته است، اما باید از وضعیت موجود، به وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و کوبا، ارتباطات گسترش خواهد یافت و در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مشترک دو کشور، تولید واکسن پاستوکووک در دوران همه گیری کووید 19 بود.

ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و کوبا

آقای الکسیس وگا، سفیر موقت کوبا در تهران در ادامه این نشست، بیان کرد: روابط بسیار خوبی بین ایران و کوبا وجود دارد. هدف ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و کوبا است.
وی با بیان اینکه هدف دو کشور ایجاد صلح نه تنها بین ایران و کوبا، بلکه بین تمام کشورهای دنیاست، افزود: متاسفانه بعضی از کشورها تلاش دارند با ایجاد تحریم و موانع، کشورهای دیگر را تحریم کنند و مردم کشورهای تحت تحریم، زندگی سختی را داشته باشند.

سفیر موقت کوبا در تهران عنوان کرد: خوشبختانه ارتباطات دو کشور رو به گسترش است؛ نمایشگاهی در ماه آذر در هاوانا برگزار می شود که شرکت های تجاری ایران حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت و وزیر ارتباطات و فناوری هفته آینده به کوبا سفر خواهد کرد.

وی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک می تواند نتایج مفیدی را برای دو کشور به همراه داشته و کشور کوبا نه تنها یک بازار امن بوده، بلکه می تواند یک دوست امن باشد که در بلندمدت فواید زیادی برای کشور ایران داشته باشد.

همچنین، نمایندگان ارگان ها و دستگاه های مختلف، آخرین وضعیت پروژه های همکاری با طرف کوبایی و اسناد در دست امضا با طرف کوبایی در جریان نوزدهمین کمیسیون مشترک را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

گفتنی است، با توجه به پیشنهاد معاون نخست وزیر کوبا، قرار است، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و کوبا به زودی در هاوانا برگزار شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *