0

دلیل آتش‌ سوزی امامزاده ابراهیم شفت / ۱۲۰ خانه سوخت!

دلیل  آتش‌ سوزی امامزاده ابراهیم شفت / ۱۲۰ خانه سوخت!
بازدید 23

به گزارش اقتصادآنلاین، فرماندار شفت با اشاره به وقوع پنج مورد آتش‌سوزی در منطقه در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۷۸، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۳ گفت: با وجود شرایط خاص منطقه و داشتن یک ماشین آتش‌نشانی ۲۵۰۰ لیتری و ایستگاه پمپاژ آب آتش‌نشانی، شهرک در آتش سوخت.
مهدی نقدی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران کل استان جهت حضور در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، اظهار کرد: آتش سوزی ۴۸ ساعت گذشته بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.
وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می کنند که در حادثه آتش سوزی با خطرات ناشی از انفجار مواجه بودیم و کار را برای مردم و آتش نشانان و امدادگران سخت می کرد.
نقدی با بیان اینکه آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه ها چوبی بود و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.
وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.
منتظر اعلام علت آتش‌ سوزی امامزاده ابراهیم شفت هستیم
فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.
موسی فکور امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این نشست به‌صورت اضطراری، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد. ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.
وی حادثه آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم را بسیار تلخ دانست و گفت: مردم همه دارایی خود را از دست دادند و ساختمان‌های مسکونی و تجاری به تلی از خاک تبدیل شدند، البته نوع سازه چوبی منطقه در تشدید این حادثه نقش داشت.
معاون استانداری گیلان با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: کارشناسان باید علت دقیق حادثه را بررسی کنند، به‌دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *