0

کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کشور

کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کشور
بازدید 14

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از ایرنا، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در نشستی با حضور مسوولان فرماندهی انتظامی استان زنجان، افزود: مبارزه با سرقت به صورت ویژه مورد توجه این نیرو است چراکه این جرم، خسارتهای مادی و آسیب معنوی به افراد جامعه وارد می کند.
وی ادامه داد: سرعت بخشیدن به کشف سرقت ها از برنامه های در دست اقدام نیروی انتظامی است که باید بعد از پیش بینی و پیشگیری بتوانیم آن را کاهش دهیم و سال گذشته در خصوص کاهش سرقتها موفقیت های بسیار خوبی را کسب کردیم.
این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت: در حوزه هوشمندسازی پلیس نیز با مشارکت شرکت های دانش بنیان برای رصد و کنترل مجرمینی که بیش از چهار فقره سابقه موثر کیفری در حوزه سرقت دارند و به نوعی سرقت را تجارتی برای خود اختیار کرده اند با استفاده از پابندهای الکترونیکی اقدام کرده ایم تا بتوانیم به طور واقعی با پدیده سرقت، مبارزه جدی، کیفی و کمی داشته باشیم.
رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: امسال در حوزه کشف سرقت اولویت بندی انجام شده است که اولین مورد آن سرعت بخشیدن به کشف جرم است، یعنی باید بتوانیم زمان کشف سرقت را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهیم و موضوع دوم کیفیت بخشی به کشف است که کشف را کامل انجام دهیم و در زمان کوتاهی اموال را به مال باختگان تحویل دهیم.
قنبری با تاکید بر مشارکت و بهره گیری از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی و دانش بنیان ها در راستای کشف علمی جرایم، افزود: اولویت پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۳ نمایش کارآمدی و هوشمندی پلیس در جامعه و سرعت بخشی به کشف آنها خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، اظهار داشت: امنیت بسترساز پرورش شخصیت انسانی در ابعاد مختلف است که فقدان آن، آسیب‌های اجتماعی فراوانی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.
قنبری یادآور شد: بی تردید تحقق اصل جامعه محوری در تامین و حفظ امنیت عمومی و تحول در نگاه پلیس به جامعه مستلزم سیاست‌گذاری، تدوین راهبردها و اهدافی است که در سایه آن پلیس بتواند از ظرفیت‌ها و پشتیبانی های مردم در ارتقای امنیت اجتماعی استفاده کند.
رئیس پلیس آگاهی فراجا در ادامه با بیان اینکه استان زنجان به عنوان استان پیشتاز در کشور در حوزه پیشگیری و کشف جرم بوده است، افزود:این استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری موفقیت داشته و توانسته است بیش از ۹۵ درصد سرقت ها را کشف کند که این اقدام بی نظیر و ایده آل است.
وی به متلاشی شدن ۲ باند حرفه ای سارقان در زنجان اشاره کرد و گفت: باند اول که فعالیت هایشان در گستره کشور و فرا استانی بوده است، بیش از ۳۰ خودرو را به سرقت برده و به صورت فنی و در یک عملیات پیچیده و جدید با استفاده از فناوری هایی که در اختیار داشتند خودروها را سند نمره تبدیل کرده و به فروش می رساندند.
قنبری افزود: باند دوم، سارقانی بودند که با خودروهای مختلف و با پلاک جعلی در سطح کشور به سرقت منزل و سرقت های خشن می پرداختند که توسط کارآگاهان تیز بین و تلاشگر پلیس آگاهی زنجان شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات پلیسی به ۶۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *