0

تشکیل کمیته ملی تخصصی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

تشکیل کمیته ملی تخصصی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
بازدید 4

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر رضا اسدی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی این سازمان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت به منظور بررسی وضعیت فعلی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کشور و تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه روند واکسیناسیون در سال ۱۴۰۴ کمیته ملی تخصصی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با حضور تمام اعضاء بصورت حضوری و وبیناری تشکیل گردید.

دکتر رضا اسدی بیان کرد: با انجام واکسیناسیون فراگیر و انبوه برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال ۱۴۰۳ برای چهارمین سال متوالی این برنامه ملی بصورت انبوه و سرتاسری در کشور اجرائی گردیده است و نتیجه آن کاهش چشمگیر کانون های طاعون نشخوارکنندگان کوچک بوده است و در حال حاضر فازلکه گیری برنامه در کشور در حال اجراست .

وی افزود : با توجه به وضعیت بیماری در دام سبک کشور و همچنین مطابق با پروتکل های سازمان جهانی بهداشت حیوانات و براساس تصمیمات و موافقت تمام اعضاء کمیته ملی تخصصی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اجرای برنامه واکسیناسیون در سال ۱۴۰۴ بشکلی که در سالجاری انجام می شود متفاوت خواهد بود و براساس آیتم های تصویب شده ودر مناطق خاص و تعریف شده انجام می پذیرد. در برنامه سال آینده مناطقی از جمله مناطق مرزی ، نواحی نزدیک حیات وحش ، کانون های احتمالی جدید ، تمام دامهای زیر یکسال تحت پوشش برنامه ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار می گیرند .

دکتر رضا اسدی خاطر نشان کرد: در کنار واکسیناسیون انجام ارزیابی های پس از واکسیناسیون و برقراری سیستم مراقبت برای شناسایی کانون های بیماری نیز اعمال می شود .

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *