0

دختران روشنی بخش جامعه/بانو معصومه(س) الگوی پاکدامنی و نجابت

دختران روشنی بخش جامعه/بانو معصومه(س) الگوی پاکدامنی و نجابت
بازدید 13

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: فرشته‌ها گاهاً در آسمان و گاه در زمین دیده می‌شوند و دختران پاک و عفیف مقربان اللهی در زمین هستند که خداوند هم معصومیت آنها را دوست دارد.
کرامت و منزلت دختر نجیب در نزد پروردگار برتر از هر چیزی است و دختر را تبدیل به فرشته زمینی خدا می‌کند.
دختران سرزمینم آنقدر پاک و نجیب و عفیف هستند که از آسمان روزی فرازمینی برای آنها در نظر گرفته شده و روز میلاد با سعادت حضرت معصومه (ع) بهترین دختر دنیا برای تبریک گفتن به این فرشته‌ها معین شده است.
روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده و ایشان به «کریمه اهل بیت» ملقب هستند و الگویی برجسته برای دختران مسلمان هستند، ایشان الگویی حسنه با شخصیتی روحی و برجسته برگرفته از ایثارگری و صبوری بودند، که بزرگترین الگوی دختران عفیف محسوب می‌شوند.
برگزاری مراسم روز دختر و دهه کرامت با مشارکت دستگاه‌های استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز دختر و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت گفت: برگزاری باشکوه این روز با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استان و با استفاده از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در بعد ملی و فراملی موضوعیت دارد.
مهدی رمضانی افزود: بی‌شک استان با توجه به سبقه فرهنگی در برگزاری جشن‌های بزرگ فرهنگی این ظرفیت را دارد که مراسم باشکوهی و سرآمد را نیز برای گرامیداشت روز دختر برگزار کند.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه و مقام دختران برگزاری اجتماع «مادر و دختری» در استان یک جشن بزرگ است که می‌توان در حاشیه آن تولیدات دخترانه و نمایشگاه کتاب را هم برپا کرد.
امام جمعه موقت سنندج هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در دیدگاه قرآن، اسلام، حدیث و شریعت و حتی برابری اجتماعی، زن و مرد جایگاه یکسانی دارند و به‌جز موارد محدودی که دلایل خاص خود را دارد زن و مرد هر دو یک جایگاه و مقام را دارا هستند.
توجه به جایگاه والای دختران در احادیث شیعه و سنی
ماموستا محمدامین راستی افزود: در احادیث شیعه و سنی به منزلت و مقام و جایگاه والایی زنان و دختران به یک اندازه اشاره شده و شک و شبهه‌ای در مقام فاخر زنان وجود ندارد.
وی گفت: مرد از دامن پاک زن به معراج رسیده و تمام مردان بزرگ، دانشمندان، متفکران و مفاخر و ۱۲۴ هزار انبیا از دامن زن پرورش یافتند و تعلیم و تربیت مردان از سوی زنان و برعهده آنها بوده است.
امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: اسلام و قرآن هم به جایگاه زن واقف بوده و اینکه پرورش مرد از سوی زن است مورد تأیید قرآن و دین اسلام است.
ماموستا راستی ادامه داد: اهل بیت رسول الله (ص) در نص صحیح قرآنی تطهیر یافته هستند و حضرت معصومه (س) بانوی مطهری که جایگاه خاصی هم در بین اهل بیت دارد هم از این طهارت بی نصیب نماندند.

وی اذعان کرد: حضرت معصومه (س) یک الگوی پاک دامن و بانوی نجیب و تطهیر یافته بودند که الگوی دختران جهان اسلام هستند.
ماموستا راستی بیان کرد: روز دختر و هفته کرامت برگرفته از نام این بانوی گرامی بوده و امیدواریم مایه خیر و برکت در جهان اسلام شود و روشنی بخش راه و روش دختران در مسیر درست و صحیح واقع شود.
جشنی برای دختران شهر سنندج
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در خصوص اهمیت روز دختر اعلام کرده بود: در راستای تجلیل از دختران و زنان کُرد ایران زمین، برگزاری جشن عظیم با حضور پرشور دختران در شهر سنندج برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام برومند رازیانی افزود: در این جشن مفاهیم و مباحثی که تقویت‌کننده هویت ایرانی اسلامی دختر کرد است به مخاطب اعلام و نمایی از واقعیت دختران کرد ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی تاکید کرد: ایام دهه کرامت و روز دختر فرصت مناسبی است برای اینکه الگوی دختر مسلمان ایرانی را به همه معرفی کرد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که همه طیف‌های دختران و نوجوانان و در مقاطع مختلف سنی برای شرکت در مراسم ترغیب شوند.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به استقبال پرشور از مراسم سال گذشته، بیان کرد: برای خلق یک رویداد بزرگ از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم با تبلیغات محیطی، فضاسازی رسانه‌ای و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها زمینه حضور گسترده مردم در این رویداد فراهم شود.
گرامیداشت روز دختر در سنندج برگزار می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: برنامه گرامیداشت روز دختر در سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور قریب به ۲۰ هزار دختر از اقصی نقاط استان کردستان در سالن ۲۲ گولان شهر سنندج برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سادات افزود: این برنامه فرهنگی با حضور هنرمندان شاخص کشور اعم از مجریان و بازیگران شبکه‌های سیمای ملی و مداحان کشوری برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین این برنامه با مسابقات فرهنگی، سرود و با پیوست مسائل غزه و فلسطین و دفاع از خیزش دانشجویان غرب و همچنین بحث عفاف و حجاب و با مشارکت دستگاه‌های مختلف برنامه‌ای در تراز ملی با پوشش رسانه‌ای کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: نکوداشت شاعر و نویسنده مشهور کرد خانم مستوره اردلان در گرامیداشت بانوی مسلمان کرد با تاکید بر هویت زن مسلمان اهل سنت کرد در تراز ملی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سادات اذعان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی متعالی برای دختران این سرزمین است.
وی افزود: حضرت فاطمه معصومه ولی نعمت ما ایرانی‌ها است و بانوی بزرگواری که علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی در عرصه‌های ایمان و عمل سرآمد روزگار خود و دارای معنویتی بالا و علمی سرشار بودند که در اوج ولایت پذیری و دشمن ستیزی رسالت خود را نسبت به ساحت امامان معصوم به بهترین وجه ادا کردند و در این راه فدا کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در عصر کنونی که جاهلیت مدرن با چهره‌ای بزک کرده جلوه‌گری می‌کند و در اوج تحقیر و بهره‌کشی از زنان است توجه به جایگاه دختران و تاسی به سیره بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان یک الگوی متعالی داروی شفابخش عصر ما است.
روز دختر فرصتی برای تبیین جایگاه والای دختران
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز دختر فرصت مهمی برای تبیین جایگاه والای دختران در فرهنگ دینی و ملی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی محمد خواه افزود: روز دختر یادآور نقش تحول آفرین دختران در جامعه است که با الگو گرفتن از اولیای دین از جمله حضرت معصومه (س) و با ایمان و معنویت می‌توانند نقش مهمی را در رشد فرهنگی و اجتماعی، تحقق جامعه مدنی و توسعه و بالندگی کشور ایفا کند.

وی بیان کرد: دختران در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که این جایگاه بیش از پیش باید مورد بازخوانی و توجه قرار گیرد و روز دختر فرصتی مهم برای تبیین این ارزش‌ها است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اذعان کرد: نسل جوان ما امروز برای حفظ و یافتن هویت حقیقی حقیقی نیازمند یک الگوی مناسب در دوران نوجوانی خود هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خواه گفت: چه الگویی بهتر از وجود نازنین حضرت معصومه (س) که این شخصیت بزرگوار در زمان حیات خود در علم و تقوا شهرت داشته و از ایشان به عنوان کریمه اهل بیت (ع) یاد شده است.
در واقع آئین‌های روز دختر با هدف تکریم دختران و برای گرامیداشت مقام دختر با اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بین این فرشته‌های زمینی برگزار می‌شود و فرصتی ایجاد می‌کند تا روزی شاد و به یادماندنی برای دختران و یادآوری جایگاه آنان برای سایر افراد جامعه خلق کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *