0

افزایش پرداختی هزینه‌های سلامت از جیب مردم

افزایش پرداختی هزینه‌های سلامت از جیب مردم
بازدید 66

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی، روز یکشنبه در نشست خبری، به بودجه طرح دارویاری در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۶۹ همت مصوب شده که ۴۰ همت هزینه شده و ۲۹ همت مربوط به تجهیزات است که هنوز قیمت گذاری نشده که محاسبه شود.
وی درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از افزایش هزینه‌های سلامت، افزود: رشد هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت می‌شود، بیشتر در بخش سرپایی است.
ناصحی گفت: ۸۰ درصد مردم خدمات سرپایی را از بخش خصوصی می‌گیرند و حمایت بیمه‌ها در این بخش خیلی پایین و در حد ۲۰ درصد است.
وی افزود: برای افزایش حمایت از هزینه‌های مردم، باید بودجه بیمه حداقل ۳ برابر شود.
ناصحی درباره تعرفه‌های پزشکی گفت: موضوع تعرفه بسیار مهم است و باید بر اساس قیمت تمام شده تعیین شود تا مؤسسات و مراکز بتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند.
وی با اشاره به پیشنهاد رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های سال آینده، افزود: امیدواریم همین عدد به تصویب هیأت وزیران برسد تا مشکلات مراکز درمانی کاهش یابد.
ناصحی در واکنش به فروش آنلاین دارو، گفت: نگرانی ما، بحث‌های نظارتی است که باید اعمال شود.
وی در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است، افزود: در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.
ناصحی همچنین به همکاری سازمان بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به این ترتیب بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تأمین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *