0

رویداد «یکشنبه‌های الگونمایی» با حضور علیرضا پیرمراد برگزار شد

رویداد «یکشنبه‌های الگونمایی» با حضور علیرضا پیرمراد برگزار شد
بازدید 36

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد مجازی «یکشنبه‌های الگونمایی» در نهمین دور خود و در آستانه ماه مبارک رمضان در راستای معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی با موضوع «رمضان، بهار قرآن» این بار به سراغ علیرضا پیرمراد از لارستان رفت و وی در این برنامه مجازی به ارائه طرح «نمک‌پروردگان حسنی» به عنوان یک الگوی موفق در لارستان پرداخت.
این فعال فرهنگی و اجتماعی حین ارائه این طرح و الگوی موفق با همراهی مخاطبان ابتدا به اشتراک‌گذاری و بیان و دریافت ایده‌ها و ابتکاراتی با این موضوع پرداخت و سپس به سوالات مخاطبان این برنامه که در اسکای روم به صورت آنلاین قابل طرح بود پاسخ داد.
نوع و نحوه و کم و کیف برگزاری این رویداد، مکان برگزاری و مسائلی چون چگونگی تأمین هزینه‌ها از جمله سوالاتی بود که مخاطبان این برنامه که خود از فعالان فرهنگی اجتماعی، جهادی بودند، از این فعال اجتماعی پرسیده و پیرمراد به آنها پاسخ گفت.
پیرمراد در ادامه گفت: برپایی جشن نمک پروردگان حسنی در لارستان در جنوب استان فارس و برپایی اجتماع بزرگ روزه اولی‌ها و روزه کله گنجشکی‌های لارستان در راستای همین ایجاد نشاط معنوی و استفاده از خلاقیت در انجام برنامه‌های فرهنگی بوده است.
در ادامه این برنامه امین دل‌خسته دیگر فعال فرهنگی اجتماعی به بیان برخی تجارب و الگوهای موفق خود پرداخت و یکی دیگر از مخاطبان برنامه نیز در تأیید وی گفت: نحوه استفاده از نمادهای کودکانه از جمله عروسک‌ها در رویدادهای معنوی مثل نماز و روزه و اعتکاف که کودکان در آن حضور دارند و خلاقیت و ابتکاراتی از این دست نیز از جمله ایده‌های مبتکرانه قابل ذکر در این باب است.
دل‌خسته همچنین در همراهی با پیرمراد به بیان الگوهای موفق دیگری از برنامه‌هایی که بخصوص در مساجد و بوستان شهدای گمنام و حسینیه‌ها برگزار شده پرداخت.
مخاطبان «یکشنبه‌های الگونمایی» مدل و الگوهای موفق قرآنی و یا مرتبط با ماه رمضان را به این برنامه بفرستند
در پایان این برنامه مجری این رویداد از مخاطبان برنامه خواست سوژه‌ها و ایده‌های میدانی خود را که در آنها به ویژه بر روی جشن‌های معنوی و ایجاد فضای شاد و پر نشاط و جذاب در ماه رمضان تمرکز شده برای این برنامه بفرستند زیرا دغدغه بسیاری از والدین نیز این است که چگونه فضای معنوی ماه رمضان را برای فرزندانمان جذاب‌تر کنیم.
وی همچنین بیان کرد: از آنجا که یکشنبه‌های الگونمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی است؛ مخاطبان هفته آتی نیز ایده، مدل و الگوهای موفق و سوژه‌های خود را به ویژه در حوزه برنامه‌های قرآنی و یا مرتبط با ماه رمضان به این برنامه بفرستند.
گفتنی است رویداد یکشنبه‌های الگونمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوردن آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.
این رویداد همانگونه که از اسم آن پیدا است فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند که این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.
در رویداد یکشنبه‌های الگونمایی این هفته علی‌رضا پیرمراد از لارستان، تجارب، الگوها و ایده‌های خود را با دیگر کنشگران فرهنگی اجتماعی و حلقه‌های میانی به اشتراک گذاشت و در ادامه این رویداد هفته‌های آتی نیز هر یکشنبه برپا خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *