0

افزایش ۳۹ درصدی بارش‌های زمستانی در اردبیل

افزایش ۳۹ درصدی بارش‌های زمستانی در اردبیل
بازدید 26

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حالی که فصل پاییز کم بارشی را در ۵۰ سال اخیر در استان اردبیل تجربه کردیم اما با ورود فصل زمستان قسمتی از کمبود بارش‌ها جبران شد تا امیدواری برای ادامه سال زراعی جاری را با بارش‌های مناسب و جبران کسری آب در پشت سدها و منابع ذخیره شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: این میزان رشد بارش در فصل زمستان کمبودها را تا حدودی جبران کرده ولی همچنان امیدواریم میزان بارش ۱۱۴ میلیمتری فصل زمستان در فصل بهار نیز ادامه پیدا کند.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: شهرستان اصلاندوز با ۳۹ میلیمتر کمترین و اردبیل با ۶۴ میلیمتر بارش بیشترین بارندگی را در فصل زمستان داشته و همچنان امیدواریم تا پایان این ماه بارش‌ها به صورت متناوب ادامه پیدا کند.
کوهی افزود: هر چند پیش‌بینی بارش در فصل بهار سخت است اما انتظار می‌رود وضعیت بارشی نرمالی را در فصل بهار شاهد باشیم تا بخش عظیمی از کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها جبران شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در مناطق مختلف استان ذخایر برفی مناسبی را در بهمن ماه شاهد بودیم ولی در اسفندماه با وزش باد و سرمای بی سابقه شرایط متفاوتی برای اهالی استان رقم خورد که این شدت سرما نیز در ۲ هفته اخیر بی‌سابقه بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *