0

سفره‌های زیرزمینی آب در شهرستان دیلم تقویت می‌شود

سفره‌های زیرزمینی آب در شهرستان دیلم تقویت می‌شود
بازدید 22

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح سد دره امیری به عنوان بزرگترین سازه آبخیزداری جنوب کشور اظهار کرد: بند خاکی و سیمانی دره امیری شهرستان دیلم با هدف جلوگیری از سیل، تقویت تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب با حجم آبگیری ۱.۵ میلیون مترمکعب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طرح آبخیزداری دره امیری در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره‌سازی روان آب‌های بالادست نقش بسیار اثرگذاری ایفا می‌کند گفت: این طرح بخش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دیلم را متحول می‌کند. این پروژه از مطالبات و آرزوهای دیرینه مردم شهرستان دیلم بوده که با همت و تلاش همکاران و حمایت‌های استاندار بوشهر امروز افتتاح شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: پروژه آبخیزداری دره امیری با ارتفاع ۱۷ متر و حجم مخزن ۱.۵ میلیون مترمکعب یکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری در جنوب کشور است.
گرشاسبی حجم عملیات بتنی این طرح را هفت هزار و ۷۶۰ مترمکعب دانست و بیان کرد: حجم عملیات سنگی یک‌هزار و ۳۶۰ و خاک و سیمان ۲۷ هزار مترمکعب است.
سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی
وی حجم عملیات خاکی طرح آبخیزداری دره امیری را ۴۷ هزار مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: ارتفاع کل این طرح آبخیزداری ۱۷ و ارتفاع مفید آن ۱۴ متر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: حجم استحصال آب این طرح آبخیزداری با ۱۲۶ متر طول تاج و ۸ متر عرض تاج، سالانه پنج میلیون مترمکعب است.
وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری طرح آبخیزداری بند خاکی و سیمانی دره امیری دیلم گفت: برای اجرا این طرح مهم ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
گرشاسبی گفت: تاکنون برای ۹۹.۵ درصد اراضی ملی منابع طبیعی استان بوشهر سند صادر شده است.
در این مراسم استاندار بوشهر نسبت به کشت یک نهال جنگلی اقدام کرد و سپس اسناد اراضی ملی منابع طبیعی توسط مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تحویل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *