0

جزییات پروژه‌های تأمین پایدار آب شرب در خراسان رضوی

جزییات پروژه‌های تأمین پایدار آب شرب در خراسان رضوی
بازدید 19

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این پروژه‌ها را شامل حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرای و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ اعلام کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را بین ۳۰ تا ۶۵ درصد بیان کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.
وی از ۳۶ شهر به عنوان مناطق دارای تنش اولویت یک در سال آینده یاد کرد و افزود: کسری آب در این شهرها در پیک مصرف هزار و ۹۴ لیتر بر ثانیه است.
امامی با اشاره به ادامه پدیده خشکسالی در استان، از افت ۵ تا ۱۰ درصدی سالانه ظرفیت تأمین آب شرب شهرها و روستاها در خراسان رضوی خبر داد و خاطر نشان کرد: در حالی که نیاز آبی استان ۱۵ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است این رقم در حال حاضر با احتساب پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده و این استان همچنان با کسری آب به میزان هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است.
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد خراسان رضوی با تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال آینده برخوردار شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *