0

بسته تشویقی برای احیای موقوفات یزد تعیین شود

بسته تشویقی برای احیای موقوفات یزد تعیین شود
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در جلسه شورای وقف استان یزد که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نسبت به مسئله وقف مسؤلیت داریم بنابراین پیشنهاد می کنم بسته تشویقی برای احیای موقوفات مشخص شود و در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر در هر منطقه استان ارسال شود.
وی عنوان کرد: کارگشایی در امر سرمایه گذاری در حوزه وقف وظیفه همه ما است و اقدامات بسیار خوبی نیز در این حوزه انجام شده که از زحمات و تلاش های همه فعالان این عرصه تشکر می کنم.
موقوفات خرد و کلان یزد نشانگر اعتماد و اعتقاد مردم به وقف است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گفت: در هفته وقف به استاندار یزد پیشنهاد تشکیل شورای وقف را دادیم که موافقت شد تا در راستای تقویت موقوفات تصمیم گیری شود.
حجت الاسلام رضا صادقی عنوان کرد: استان یزد موقوفه محور است و موقوفات خرد و کلان زیادی دارد که نشانگر اعتماد و اعتقاد مردم به وقف است .
وی ادامه داد: مردمان یزد نسبت به رفع نیازهای جامعه هر کجا کمبودی احساس شده ورود کرده اند و تعداد زیادی از موقوفات در این استان نشانگر همین رویه است.
صادقی با بیان اینکه سنت حسنه وقف نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان سایر اقلیت‌های مذهبی یزد نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده به نحوی که تعداد زیادی از موقوفات استان یزد از سوی اقلیت‌های زرتشتی وقف شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *