0

تشدید بازرسی‌های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان

تشدید بازرسی‌های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان
بازدید 27

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام پایان سال، بازرسی تیم‌های بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها و مراکز پخت و فروش زولبیا و بامیه، تشدید شده است.
وی افزود: در بازرسی‌های بهداشت محیط، وضعیت سلامت افراد مشغول در محیط، داشتن کارت سلامت، فضای کارگاهی و همچنین مواد اولیه مورد استفاده جهت تهیه هرگونه مواد غذایی بررسی شده و با استفاده تجهیزاتی که به همراه دارند بار میکروبی و کیفیت روغن نیز بررسی می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه فضای کارگاهی مراکز مواد غذایی باید استانداردهای بهداشت محیط را داشته باشد، خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک تیم بهداشت محیط همراه با اداره تعزیرات، دامپزشکی و اصناف نیز انجام می‌شود همچنین تقلبی بودن یا نبودن و بررسی سلامت مواد غذایی در این بازدیدها مورد توجه است.
ذبیحی تصریح کرد: براساس چک لیستی که بهداشت محیط دارد برخی از نواقص و موارد، نواقص غیربحرانی هستند و مواردی از نواقص نیز بحرانی محسوب می‌شوند که در این راستا، برای نواقص غیربحرانی تذکر جهت اصلاح داده می‌شود و برای نواقص بحرانی اخطار تعطیلی صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشت محیط از ۱۵ اسفند در شهرستان شروع شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در قالب تیم‌های ثابت، سیار و گشت مشترک ادامه خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در خصوص وضعیت بهداشتی نانوایی‌ها، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن متبرکه و بوم‌گردی‌ها هرگونه مشکلی را شاهد بودند بلافاصله از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا رسیدگی شود.
ذبیحی بیان کرد: تاکنون تعداد ۱۳۷ مورد بازدید از مراکز و اماکن مورد نظر در شهرستان انجام شده که ۲۳ مورد منجر به صدور اخطاریه شد و ۴ مورد نیز معرفی به مراجع قضائی داشتیم همچنین ۲ اخطار تعطیلی و ۲۲ مورد کلر سنجی آب نیز انجام شده است.
وی یادآور شد: در بازه زمانی دوماهه اخیر به دنبال بازدیدهای انجام شده بالغ بر ۱۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی و بهداشتی غیرمجاز توقیف شده بود که با اخذ مجوز قانونی از مراجع قضائی، در محل دفن زباله شهر اردستان معدوم سازی شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *