0

قرآن بر ضرورت دشمن شناسی تاکید کرده است

قرآن بر ضرورت دشمن شناسی تاکید کرده است
بازدید 26

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت بعد از ظهر امروز پنجشنبه در محفل انس با قرآن که با حضور قاریان قرآن کریم و شاعران در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و درس زندگی است.
وی با اشاره به این که در قرآن کریم ۹ بار بر ضرورت دشمن‌شناسی تأکید شده است، افزود: دشمن درون، انسان را به نافرمانی از خداوند و انجام گناه دعوت می‌کند و دشمن بیرونی هم قصد تأثیرگذاری بر زندگی عادی انسان‌ها دارد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان این که دشمن بیرون و نظام سلطه هر دو به دنبال کم رنگ کردن اثر قرآن در زندگی انسان‌ها است، ادامه داد: دشمن تنها وجود ظاهری از قرآن را در بین مسلمانان می‌خواهد.
قناعت تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران به این است که اقداماتی که انجام می‌دهد بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی داریم.
وی خاطر نشان کرد: حرکت و مسیر جمهوری اسلامی ایران و تقابلش با دشمن، محرومیت‌زدایی و حمایتش از جبهه مقاومت، همه بر اساس مبانی قرآن است و اگر بعضی از کشورهای اسلامی که بر آموزه‌های قرآنی تکیه می‌کردند به آن عمل کنند امروز وضعیت فلسطین مظلوم و غزه عزیز اینگونه نبود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش گفت: امروز جهان اسلام از ایران اسلامی الگو می‌گیرد و به تأسی از آن در مقابل دشمن مقاومت می‌کند و به دلیل این که مبانی قرآن در زندگی انسان امروز در حال متجلی شدن است، آمریکا و نظام سلطه با این اسلام به مقابله بر خواسته است.
قناعت تصریح کرد: دشمن با اسلامی که کاری به موضوعات سیاسی و اجتماعی و اقدامات استعمارگران و آمریکای جهان خوار و انگلیس خبیث و اسرائیل گرگ صفت نداشته باشد، مشکلی ندارد.
به گفته قناعت راه مقابله با دشمنان عمل به قرآن کریم است و خداوند را شاکریم که با رهبری‌های پیامبرگونه امامین انقلاب امروز شاهد احیای جهان اسلام هستیم که این موضوع به برکت خون شهدا است.
وی با اشاره به این که جهان در حال تحول و نابودی نظام سلطه و تقویت گروه‌های مقاومت و احیای قرآن و اسلام ناب محمدی است، گفت: امیدوارم بتوانیم به وظیفه خود برای ترویج مفاهیم اسلامی، قرآنی و دفاع از مظلوم به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را با عمل به قرآن عمل کنیم.
شایان ذکر است که در این محفل معنوی قرآنی تعدادی از قاریان اهل سنت و شیعه با قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و تعدادی از شاعران هم سروده‌های خود را قرائت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *