0

شخصیت حضرت ام‌البنین معرفی شود

شخصیت حضرت ام‌البنین معرفی شود
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با تسلیت سالروز رحلت یادگار امام حاج سید احمد خمینی اظهار کرد: مرحوم حاج احمد آقا یک شخصیت ممتاز و بی‌بدیلی بودند و یک مشاور امین برای امام عظیم الشأن بودند و بسیار انسان باهوش و تیز و زیرکی بودند و بسیاری از صفات امام در ایشان هم جمع بود.
امام جمعه موقت اهرم تصریح کرد: یکی از توفیقات مرحوم حاج احمد آقای خمینی در کسوت فرزندی حضرت امام دریافت نامه‌هایی نورانی با موضوع سیر و سلوک و عرفان از ناحیه والد عارف خود است که بسیار قابل استفاده برای عموم جامعه به ویژه جوانان عزیز است.
وی با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: نهضت ملی شدن صنعت نفت با حضور و فداکاری مردم رهبری روحانیت ربانی مرحوم آیت الله کاشانی جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی مثل گروه فداییان اسلام همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق با اراده مردم ایران به پیروزی رسید.
صفری بیان کرد: از ابعاد مهم و مغفول این نهضت فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن صنعت نفت ایران است. امام ملی شدن صنعت نفت و کوتاه کردن دست استعمار انگلیس را خدمت به کشور می‌دانست در عین حال ایشان به تفکر و شعار ملی‌گرایی جبهه ملی بدبین بود و علت اصلی شکست بعدی نهضت صنعت نفت را غیر اسلامی بودن و محصور کردن آن در دایره ملی‌گرایی می‌دید.
امام جمعه موقت اهرم با تبریک سال نو خاطر نشان کرد: ما در مدرسه الافاق عالم هستیم و زندگی ما زیستن در این مدرسه بزرگ و زیباست شروع بهار و نوروز یکی از بزرگترین آموزه‌های این مدرسه الافاق است
وی با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری ام المومنین ادامه داد: دوره درخشان زن که با نبوت رقم خورد با طرحی نو که در آن زن نه آن عنصر منفعل ضعیف است و نه آن جنسی که پرده حیا را برانداخته و به ساحت حیوانی سقوط کرده است بلکه الگوی سومی است که با دست مبارک پیامبر ابتداً با وجود مبارک و نورانی بانوی بزرگ عالم حضرت ام المومنین خدیجه سلام الله علیها محقق شد؛ بانویی که با اسلام آوردن تعلقش را از مادیات فراتر برد و ثروتش راه پیامبر را برای گسترش دین هموار کرد بنابراین خدیجه حجت الگوی سوم است.
امام جمعه موقت اهرم بیان کرد: متأسفانه در جهان اسلام حضرت ام المومنین خدیجه چندان شناخته شده نیستند برخی صدها صفحه از سایر همسران پیامبر نوشته‌اند و از حضرت ام المومنین خدیجه به درستی نام نبرده‌اند برخلاف الگوی زن مدرن که تک ساحتی است.
وی اضافه کرد: حضرت ام المومنین یک زن قدرتمند و انسانی چند ساحتی است که فهم شخصیت نورانی ایشان به ما برای تبیین الگوی سوم زن مسلمان کمک می‌کند نمونه بارز زن قدرتمند چند ساحتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مادر بزرگوارشان حضرت ام المومنین خدیجه است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *